| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,555,944 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,266,359 |
نگرش استادان علوم تربیتی به سرفصل برنامههای تحصیلی رشته ی کاردانی وکارشناسی آموزش ابتدایی درآموزش عالی ایران | ||
| پژوهش در برنامه ریزی درسی | ||
| مقاله 6، دوره 4، شماره 15، مهر 1386، صفحه 95-118 | ||
| نویسندگان | ||
| محمد حسینپور* ؛ علی شریعتمداری؛ عزتالله نادری؛ مریم سیفنراقی | ||
| چکیده | ||
| چکیده هدف این پژوهش شناسایی وضع موجود برنامههای تحصیلی رشته آموزش و پرورش ابتدایی در آموزش عالی ایران از نظر استادان علوم تربیتی و ارائۀ راهکارهایی برای بهبود و رسیدن به وضع مطلوب است. در این مطالعه پنج فرضیه در ارتباط با وضع موجود و وضع مطلوب ، اهداف، محتوا، روش آموزش و روش ارزشیابی از آموختهها مطرح گردیده است. تحقیق از نوع کاربردی و روش زمینهیابی است. جامعه آماری 500 نفر از استادان علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی سراسرکشور است که پس از تعیین حجم نمونه تعداد 100 نفر با روش نمونهگیری خوشهای انتخاب و پرسشنامه (83 گویه) محققساخته روی آنها اجرا گردید. تجزیه و تحلیل دادهها در دو سطح آمار توصیفی (فراوانی، درصد، م ی انگین، انحراف معیار) و آمار استنباطی (آزمون z ) با استفاده از نرمافزار SPSS 11 انجام شده است. نتایج این بررسی نشان میدهد برنامههای تحصیلی فعلی با وضعیت مطلوب فاصل ه آشکار و نیاز به بازنگری جدی دارد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| کلید واژهها: آموزش عالی؛ برنامههای تحصیلی؛ آموزش ابتدایی | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 291 |
||