| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,570,018 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,271,953 |
روایی و اعتبار آزمون انگیزش پیشرفت هرمنس بر روی دانشآموزان دوره متوسطه استان گیلان | ||
| پژوهش در برنامه ریزی درسی | ||
| مقاله 5، دوره 4، شماره 16، دی 1386، صفحه 73-96 | ||
| چکیده | ||
| چکیده پژوهش حاضر به بررسی روایی و اعتبار آزمون انگیزه پیشرفت در میان دانشآموزان دوره متوسطه استان گیلان میپردازد. به همین منظور تعداد 1530 نفر از دانشآموزان دوره متوسطه استان گیلان بهصورت نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای انتخاب و با آزمون انگیزش پیشرفت هرمنس مورد سنجش قرار گرفتند. هدف اصلی پژوهش حاضر تعیین روایی، اعتبار و بررسی اشباع بودن آزمون انگیزش پیشرفت از یک عامل کلی است . طرح حاضر از جمله تحقیقات توصیفی است و ابزار گردآوری اطلاعات در آن پرسشنام ه انگیزش پیشرفت هرمنس است . روش آماری مورد استفاده علاوه بر آمار توصیفی (فراوانی ، میانگین، انحراف معیار) از آمار استنباطی ( تحلیل عاملی ) و همچنین برای بررسی اعتبار پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد. تحلیل عاملی یافتهها نشان داد که پرسشنامه هرمنس از چهار عامل کلی یعنی اعتماد بهنفس، پشتکار و انتخاب شغل، آیندهنگری و سختکوشی تشکیل شده است که در مجموع این چهار عامل 27/40 درصد از کل واریانس را تبیین میکنند. همچنین سؤالات 10، 20، 23، 24، 29، 35 همبستگی اندکی با سایر سؤالات داشته و از مجموع ه 40 سؤالی حذف شدند و تنها با حذف این شش سؤال ض ریب اعتبار افزایش یافت یعنی ضریب اعتبار پرسشنامه با روش آلفای کرونباخ در مجموعه 40 سؤالی 80/0 بود که در مجموعه 34 سؤالی به 84/0 افزایش یافت . | ||
| کلیدواژهها | ||
| روایی؛ اعتبار؛ آزمون؛ انگیزش پیشرفت هرمنس | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 526 |
||