| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,555,981 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,266,383 |
تأثیر آموزش هوش عملی بر اضطراب و تمرکز دانشآموزان دختر پایه سوم راهنمایی | ||
| پژوهش در برنامه ریزی درسی | ||
| مقاله 9، دوره 6، شماره 22، تیر 1388، صفحه 157-170 | ||
| نویسندگان | ||
| صدیقه بهرامی* ؛ علیرضا یوسفی؛ سید حمید آتشپور | ||
| چکیده | ||
| این پژوهش بهمنظور بررسی تأثیر آموزش هوش عملی بر اضطراب و تمرکز دانشآموزان صورت گرفته است. از بین جامعه آماری دو گروه 15 نفری از دانشآموزان پایه سوم مدارس راهنمایی دخترانه ناحیه 2 اصفهان، بهعنوان نمونه آماری به شیوه نمونهگیری تصادفی خوشهای در نظر گرفته شد و به دو گروه آزمایش و گواه تقسیم شدند. این پژوهش شبه تجربی است و اضطراب و تمرکز از طریق پرسشنامه LASSI، پیشآزمون و پسآزمون و با استفاده از نرمافزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد دانشآموزانی که در زمینه هوش عملی آموزش دیده بودند نسبت به گروهی که آموزش ندیده بودند، از اضطراب کمتر و تمرکز بیشتر برای مطالعه برخوردار بودند (05/0 ). | ||
| کلیدواژهها | ||
| هوش عملی؛ اضطراب؛ تمرکز؛ دانشآموزان | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 319 |
||