| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,563,965 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,269,725 |
بررسی تأثیر سبکهای فکر برمیزان یادگیری مبانی فناوری اطلاعات و ارتباطات | ||
| پژوهش در برنامه ریزی درسی | ||
| مقاله 3، دوره 7، شماره 2 - شماره پیاپی 28، خرداد 1390، صفحه 26-31 | ||
| نویسندگان | ||
| تورج حسینی هفشجانی* 1؛ بهرام صالح صدقپور2 | ||
| 1دانشگاه علامه طباطبایی | ||
| 2دانشگاه شهید رجایی | ||
| چکیده | ||
| هدف از این پژوهش بررسی تأثیر سبکهای تفکر بر میزان یادگیری مبانی فناوری اطلاعات و ارتباطات بود. جامعۀ آماری این پژوهش تمامی دانشآموزان سال سوم هنرستانهای فنی و حرفهای ناحیۀ 1 استان چهارمحال و بختیاری است که در حال گذراندن درس مبانی فناوری اطلاعات و ارتباطات بودند. در این پژوهش از همۀ جامعۀ آماری بهعنوان نمونه استفاده شد. تعداد حجم نمونه در این پژوهش 358 نفر بود که شامل 142 دانشآموز دختر و 216 دانشآموز پسر بود. ابزار اندازهگیری در این پژوهش شامل پرسشنامۀ سبکهای تفکر استرنبرگ و واگنر و آزمون محققساختۀ مبانی فناوری اطلاعات و ارتباطات بود. دادههای این پژوهش با استفاده از روشهای آمار توصیفی و استنباطی (میانگین، انحراف معیار و انحراف استاندارد، آزمون t مستقل) تحلیل شد، نتایج بهدست آمده نشان داد که سبک تفکر اجرایی، تفکر قضایی، تفکر قانونگذارانه بر میزان یادگیری مبانی فناوری اطلاعات و ارتباطات مؤثر است. | ||
| کلیدواژهها | ||
| سبک تفکر؛ مبانی فناوری اطلاعات و ارتباطات | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 233 |
||