تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,625 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,453,371 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,469,045 |
مقایسه روشهای ارزشیابی توصیفی و سنتی بر اساس استانداردهای چهارگانه ارزشیابی از دیدگاه معلمان مدارس ابتدایی شهر تهران | ||
پژوهش در برنامه ریزی درسی | ||
مقاله 3، دوره 8، شماره 31، دی 1390، صفحه 25-35 اصل مقاله (475.77 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
رسول داودی* ؛ محبوبه شکرالهی | ||
دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان | ||
چکیده | ||
هدف این پژوهش مقایسه روشهای ارزشیابی توصیفی و سنتی بر اساس استانداردهای چهارگانه ارزشیابی (اخلاقی، کارآوری، قابلیت اجرا و دقت) از دیدگاه معلمان مدارس ابتدایی شهر تهران است. برای نیل به این هدف، علاوه بر مطالعات نظری، نظرات کلیه معلمان (40 نفر) در مدارس مجری طرح ارزشیابی توصیفی از طریق پرسشنامه محقق ساخته جمعآوری شده است. دادههای جمعآوری شده نشان میدهد که از دیدگاه معلمان، ارزشیابی توصیفی نسبت به ارزشیابی سنتی مطابقت بیشتری با استانداردهای ارزشیابی دارد. همچنین در میان استانداردهای مذکور، استانـدارد کارآوری نسبت به استاندارد قابلیت اجرا مطابقت بیشتری را با ارزشیابی توصیفی نشان میدهد، ولی سایر استانداردها تفاوت معناداری با یکدیگر ندارند. | ||
کلیدواژهها | ||
ارزشیابی آموزشی؛ ارزشیابی توصیفی؛ ارزشیابی سنتی؛ استانداردهای ارزشیابی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 628 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 389 |