تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,623 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,416,433 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,444,995 |
بررسی تأثیر کاربردهای آموزشی فناوری اطلاعات و ارتباطات بر تفکر انتقادی و نگرش دانشآموزان دختر سال اول متوسطه منطقهی 4 تهران | ||
پژوهش در برنامه ریزی درسی | ||
مقاله 4، دوره 8، شماره 31، دی 1390، صفحه 36-49 اصل مقاله (632.65 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
رقیه آق ار کاکلی؛ نوش آفرین صفری1؛ حسین حافظی کن کت* 2 | ||
1دانشگاه پیام نور لرستان | ||
2دانشجوی دکتری برنامه ریزی آموزش از دور | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر، به منظور بررسی تأثیر کاربردهای آموزشی فناوری اطلاعات و ارتباطات بر تفکر انتقادی و نگرش دانشآموزان دختر سال اول متوسطه انجام شده است. جامعهی آماری این پژوهش، شامل کلیهی دانشآموزان دختر سال اول متوسطه منطقهی 4 تهران در سال تحصیلی 88 ـ 87 است. حجم نمونهی مورد مطالعه نیز 69 نفر است که 35 نفر آن از مدرسهی هوشمند شهید دکتر صادقی (گروه آزمایش) و 34 نفر دیگر از مدرسهی هدف (گروه کنترل) است و با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. این پژوهش به شیوهی شبه آزمایشی با طرح پیشآزمون ـ پسآزمون با گروه کنترل انجام شد. ابزارگردآوری دادهها در این تحقیق، آزمون تفکر انتقادی کالیفرنیا فرم ب و پرسشنامهی نگرشسنج فناوری اطلاعات و ارتباطات است و آمار استنباطی (تجزیه و تحلیل واریانس چندمتغیره یا مانوا) با نرمافزار SPSS18 استفاده شد. نتایج نشان میدهد که فناوری اطلاعات و ارتباطات بر تفکر انتقادی دانشآموزان دختر سال اول متوسطه در کل و در خرده مقیاسهای تحلیل، ارزشیابی و استنباط تأثیرگذار است. | ||
کلیدواژهها | ||
فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ تفکر انتقادی؛ نگرش؛ دانشآموزان دختر؛ مقطع متوسطه | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 415 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 173 |