تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,192 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,851 |
مقایسه رفتار اطلاعیابی معلمان پژوهنده و غیر پژوهنده | ||
پژوهش در برنامه ریزی درسی | ||
مقاله 5، دوره 8، شماره 31، دی 1390، صفحه 50-65 اصل مقاله (4.67 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
احمد هاشمی* 1؛ حسین فیاض بخش2؛ حبیب نکویی3؛ ابوذر همتی4 | ||
144عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد | ||
2عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت | ||
33کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی | ||
44عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر، با هدف بررسی و مقایسهی رفتار اطلاعیابی معلمان پژوهنده و غیر پژوهنده در نواحی چهارگانهی آموزش و پرورش شهر شیراز انجام گرفت. این تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی ـ کاربردی به شیوهی پس رویدادی و جامعهی آماری آن کلیهی معلمان شاغل در نواحی چهارگانهی آموزش و پرورش شیراز را در سال تحصیلی 87 ـ 88 در بر میگیرد که تعداد آنها 14284 نفر اعلام شده است. 65 نفر از آنها به عنوان معلم پژوهنده معرفی شدهاند. ابزار تحقیق، پرسشنامهی محقق ساخته مشتمل بر60 سؤال است که جهت گردآوری اطلاعات مورد استفاده قرار گرفت. به منظور تجزیه و تحلیل دادههای تحقیق از آمار توصیفی و برای آزمون فرضیات از آمار استنباطی استفاده شد. نتایج پژوهش نشان میدهد که نوع اطلاعات مورد نیاز معلمان پژوهنده و غیرپژوهنده متفاوت است و معلمان پژوهنده، بیشتر از فناوری اطلاعات و ارتباطات استفاده کرده و میزان آگاهی آنان از مجاری مختلف تحصیل اطلاعات نیز بیشتر است. همچنین میزان استفادهی معلمان پژوهنده از سخت افزارها و نرم افزارها بیشتر بوده، روشهای آنان جهت جستجوی اطلاعات متفاوت است. | ||
کلیدواژهها | ||
معلمان پژوهنده؛ معلمان غیر پژوهنده؛ اطلاع یابی؛ آموزش و پرورش | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 306 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 133 |