تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,623 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,416,268 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,444,809 |
تأثیر نرمافزار آموزشی طراحی شده بر مبنای فراشناخت بر خود ـ راهبری دانشآموزان پایهی پنجم ابتدایی شهر کرمانشاه | ||
پژوهش در برنامه ریزی درسی | ||
مقاله 6، دوره 8، شماره 31، دی 1390، صفحه 66-76 اصل مقاله (2.76 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
حسین مهدی زاده1؛ یحیی صفری2؛ محمد علی نادی3؛ لیلا پاک نیا* 3 | ||
1دانشگاه ایلام | ||
2دانشگاه علوم پزشکی | ||
3دانشگاه آزاد اسلامی | ||
چکیده | ||
هدف این پژوهش بررسی تأثیر نرم افزار طراحی شده با رویکرد فراشناخت بر خود ـ راهبری دانشآموزان دوره ابتدایی و روش انجام آن، شبه تجربی از نوع پیش آزمون ـ پس آزمون با گروه کنترل است. جامعهی آماری دانشآموزان پایهی پنجم ابتدایی شهر کرمانشاه را که در سال تحصیلی 90 ـ 89 در مدارس این شهر مشغول به تحصیل بودند در بر میگیرد که 12192 نفر است. 105 نفر از دانشآموزان پایهی پنجم ابتدایی به روش نمونه گیری تصادفی خوشهای به عنوان نمونهی آماری انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامهی خود ـ راهبری فیشر است. یافتهها نشان میدهد که بین نمرات خود ـ راهبری دانشآموزان گروههای آزمایش و گواه، تفاوت معناداری وجود دارد. یافتههای پیرامون مؤلفههای فرعی خود ـ راهبری بیانگر این است که که میان نمرات دانشآموزان گروههای آزمایش و گواه در مؤلفهی «خود ـ مدیریتی»، «رغبت در یادگیری» و «خود ـ کنترلی» تفاوت معناداری وجود دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
نرم افزارآموزشی؛ فراشناخت؛ خود ـ راهبری؛ دانشآموزان ابتدایی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 284 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 97 |