تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,623 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,416,271 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,444,811 |
رابطهی میان اضطراب ریاضی و سبکهای یادگیری دانشآموزان | ||
پژوهش در برنامه ریزی درسی | ||
مقاله 8، دوره 8، شماره 31، دی 1390، صفحه 89-102 اصل مقاله (3.73 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
سعید احمدی* ؛ مجید احمدی | ||
دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان | ||
چکیده | ||
هدف کلی این پژوهش، بررسی رابطهی اضطراب ریاضی و سبکهای یادگیری میان دانشآموزان دبیرستانی است که در آن از پرسشنامهی سبک یادگیری کلب و مقیاس اضطراب ریاضی چیو و هنری استفاده شده است. جامعهی آماری، کلیهی دانشآموزان پایهی دوم و سوم رشتههای علوم تجربی و ریاضی دورهی متوسطهی نواحی چهارگانهی آموزش و پرورش شهر شیراز را در بر میگیرد و نمونهی آماری به صورت خوشهای ـ تصادفی انتخاب شد. نتایج تحقیق نشان میدهد که میان اضطراب ریاضی و شیوهی یادگیری تجربهی عینی رابطهی مثبت و معنادار و بین اضطراب ریاضی و مفهوم سازی انتزاعی رابطهی منفی و معناداری وجود دارد. با توجه به جنسیت، میان اضطراب ریاضی و سبکهای یادگیری رابطهی معناداری وجود ندارد. همچنین نتایج در بررسی رابطهی بین اضطراب ریاضی دانشآموزان و سبکهای یادگیری آنها با توجه به پایهی تحصیلی، نشان میدهد که میان اضطراب ریاضی و شیوهی یادگیری مفهومسازی انتزاعی رابطهی منفی و معناداری موجود است که این رابطه، برای دانشآموزان پایهی سوم، از نظر آماری معنادار بود. | ||
کلیدواژهها | ||
اضطراب ریاضی؛ سبکهای یادگیری؛ دانشآموزان دبیرستانی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 636 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 381 |