| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,581,237 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,277,231 |
تعیین شاخصهای سطح خوانایی گانینگ در محتوای کتاب هدیههای آسمانی چهارم و پنجم ابتدایی ایران | ||
| پژوهش در برنامه ریزی درسی | ||
| مقاله 5، دوره 9، شماره 33، شهریور 1391، صفحه 71-79 اصل مقاله (771.21 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| عباس شکاری* 1؛ زکیه نجاریان2 | ||
| 11استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه کاشان، کاشان، ایران | ||
| 22کارشناس ارشد گروه روانشناسی تربیتی، دانشگاه کاشان، کاشان، ایران | ||
| چکیده | ||
| هدف از انجام این پژوهش، دستیابی به میزان سطح خوانایی کتابهای هدیههای آسمانی پایه چهارم و پنجم ابتدایی، بررسی تفاوت سطح خوانایی کتابهای هدیههای آسمانی چهارم و پنجم ابتدایی از نظر تناسب با سطح سنی و درک و فهم دانشآموزان و مقایسه آنها با سطح توانایی خوانایی دانشآموزاناز نظر میزان تناسب متون است. انتخاب روش پژوهش بر اساس تحلیل محتوا و با استفاده از فرمول تعیین شاخصهای سطح خوانایی گانینگ است. موضوع مورد مطالعه کتاب هدیههای آسمانی چهارم ابتدایی شامل23 درس در 80 صفحه و کتاب هدیههای آسمانی پایه پنجم ابتدایی در برگیرنده 23 درس در 103 صفحه است.یافتههای به دست آمده از این پژوهش نمایانگر آن است کهدر میزان سطح خوانایی بخشهای اول و دوم کتابپایه چهارم با بخش سوم تفاوت محسوسی وجود دارد. و هر سه بخش در سطحی بالاتر از سطح توانایی دانشآموزان این پایه قرار دارد. همچنین میان سطح خوانایی بخشهای دوم و سوم کتاب پنجم با بخش اول تفاوت وجود دارد و هر دو متن از نظر سطح خوانایی بالاتر از سطح توانایی دانشآموزان کلاس پنجم است. بنابراین هیچ یک از این دو کتاب متناسب با سطح سنی و درک و فهم دانشآموزان این دو مقطع تحصیلی نیستو دارای میزانی از درجه دشواری در خوانایی است. | ||
| کلیدواژهها | ||
| تحلیل محتوا؛ سطح خوانایی؛ فرمول گانینگ؛ کتاب هدیههای آسمانی؛ دوره ابتدایی | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,538 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 702 |
||