تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,172 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,831 |
نقش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی، مهارت رایانهای و پیشرفت تحصیلی دانشجویان در دیدگاه آنان نسبت به تعامل همزمان و ناهمزمان رویکرد یادگیری ترکیبی | ||
پژوهش در برنامه ریزی درسی | ||
مقاله 1، دوره 9، شماره 34، مهر 1391، صفحه 1-17 اصل مقاله (817.2 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
علی اکبر عجم* 1؛ حسین جعفری ثانی2؛ بهروز مهرام3؛ محمد رضا آهنچیان4 | ||
11دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی، دانشگاه فردوسی، مشهد، ایران | ||
22استادیار گروه علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه فردوسی، مشهد، ایران | ||
33دانشیار گروه علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه فردوسی، مشهد، ایران | ||
44دانشیار گروه علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه فردوسی، مشهد، ایران | ||
چکیده | ||
هدف از این پژوهش، بررسی نقش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی، مهارتهای رایانهای و پیشرفت تحصیلی دانشجویان در دیدگاه آنان نسبت به تعامل همزمان و ناهمزمان در رویکرد یادگیری ترکیبی است. تحقیق، از نوع توصیفی ـ مقایسهای بوده و جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دانشگاه پیام نور شهر مشهد است که از میان آنان با استفاده از فرمول کوکران، 382 نفر به روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها، شامل پرسشنامه یادگیری خودتنظیمی پینتریچ و دیگروت، پرسشنامه محققساخته مهارت رایانهای و پرسشنامه دیدگاه دانشجویان نسبت به تعامل همزمان و ناهمزمان رویکرد یادگیری ترکیبی میشود. نتایج پژوهش نشان میدهد که بین راهبردهای یادگیری خودتنظیمی زنان و مردان تفاوت وجود نداشته است و دانشجویان دیدگاه موافقی نسبت به تعامل همزمان و ناهمزمان رویکرد یادگیری ترکیبی داشتند. بین راهبردهای یادگیری خودتنظمی، مهارت رایانهای و پیشرفت تحصیلی دانشجویان با دیدگاه آنان نسبت به تعامل همزمان و ناهمزمان در رویکرد یادگیری ترکیبی ارتباط وجود داشته است. بنابراین راهبردهای یادگیری خودتنظیمی، مهارت رایانهای و پیشرفت تحصیلی پیشبینی کنندههای مناسبی برای دیدگاه دانشجویان نسبت به تعامل همزمان و ناهمزمان رویکرد یادگیری ترکیبی هستند | ||
کلیدواژهها | ||
یادگیری ترکیبی؛ تعامل همزمان و ناهمزمان؛ خودتنظیمی؛ مهارت رایانهای؛ پیشرفت تحصیلی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 407 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 235 |