| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,580,991 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,277,106 |
راستی این همه هیاهو پیرامون الگوهای تدریس برای چیست؟ | ||
| پژوهش در برنامه ریزی درسی | ||
| مقاله 6، دوره 9، شماره 34، مهر 1391، صفحه 73-83 اصل مقاله (921.16 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| مسعود اسدی؛ اصغر شیر علی پور* ؛ محمد رضا بهرنگی | ||
| چکیده | ||
| پژوهش حاضر با هدف بررسی تفاوتهای آموزشی، پرورشی و مدت زمان نگهداری مطالب در حافظه، در دو روش تدریسِ سنتی و الگوهای ترکیبی (کاوشگری، پیش سازمان دهنده، تفحص گروهی و نمایشی) انجام گرفت. روش پژوهش نیمه تجربی بود و جامعه مورد مطالعه را کلیه دانشآموزان پسر پایه پنجم شهر مرند، تشکیل میدهندمیدادند. گروه نمونه شامل 36 دانشآموز پسرِ در حال تحصیل در کلاس پنجم در سال تحصیلی 89 ـ 1388 بود که به روش نمونهگیری در دسترس انتخاب و در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شد. برای گردآوری دادهها از آزمون محقق ساخته استفاده شد. نتایج تحلیل کواریانس و اندازه اثر نشان داد که از نظرآموزشی، میان دو روش تدریس تفاوت معناداری وجود ندارد، اما از نظر پرورشی و طول مدت نگهداری مطالب درحافظه، تفاوت معناداری وجود دارد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| اثرات آموزشی؛ اثرات پرورشی؛ مدت نگهداری مطالب در حافظه؛ الگوهای ترکیبی تدریس؛ تدریس سنتی | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 332 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 158 |
||