تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,359 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,968 |
ارزیابی ابعاد برنامه توسعه حرفهای دبیران در زمینه نانو فناوری از دیدگاه دبیران شهر اصفهان | ||
پژوهش در برنامه ریزی درسی | ||
مقاله 3، دوره 11، شماره 41، تیر 1393، صفحه 23-33 اصل مقاله (1.19 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
ملیحه زارعی شمس آبادی* 1؛ پیام نجفی1؛ زهره سعادتمند1؛ محمدحسین یار محمدیان2 | ||
1دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوارسگان اصفهان | ||
2گروه علوم پزشکی دانشگاه اصفهان | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر با هدف ارزیابی توسعه حرفهای معلمان در زمینه فناوری نانو در شهر اصفهان اجرا شد. روش پژوهش حاضر از نوع پژوهشهای توصیفی ـ پیمایشی است که به ارزیابی توسعه حرفهای معلمان در زمینه فناوری نانو میپردازد. جامعه آماری را دبیران شهر اصفهان تشکیل داده که تعداد آنها 4379 نفر است. با روش نمونهگیری، طبقهای متناسب با حجم (بر حسب تعداد معلمان در نواحی 6 گانه شهر اصفهان) و با استفاده از فرمول کوکران 354 نفر انتخاب گردید و به منظور جمعآوری دادههای پژوهش در بین آنان پرسشنامه محقق ساخته ارزیابی توسعه حرفهای معلمان در زمینه فناوری نانو با 4 بعد توزیع شد. اعتبار پرسشنامه برای کلیه ابعاد ارزیابی توسعه حرفهای معلمان در زمینه فناوری نانو از طریق آلفای کرونباخ 82/0 به دست آمد. پس از جمعآوری در مرحله اول گویههای 4 بعد توسعه حرفهای مربوط به هدف، محتوا، روش و ارزشیابی شناسایی گردید. در مرحله دوم سؤالات پرسشنامه تهیه و اجرا شدند. دادههای حاصل از پرسشنامههای پژوهش استخراج گردید و این دادهها با استفاده از t تک متغیره، آزمون فریدمن و تحلیل واریانس چند راهه و با استفاده از نرمافزار 19spss- تحلیل شد. یافتههای به دست آمده از تحلیلهای آماری به شرح زیر است. همه گویههای مربوط به ابعاد چهارگانه هدف، محتوی، روش و ارزشیابی، بالاتر از حد متوسط (میانگین فرضی 3) برآورد شدند. ویژگیهای برنامه درسی در جهت توسعه حرفهای معلمان در زمینه نانو برحسب میزان تحصیلات تفاوت معناداری را نشان داد، ولی بر حسب متغیر رشته تحصیلی و جنسیت بین نظرات پاسخگویان تفاوت معناداری مشاهده نشد. | ||
کلیدواژهها | ||
نانو؛ توسعه حرفهای؛ فناوری نانو | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 305 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 127 |