| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,569,913 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,271,921 |
میزان موفقیت برنامه درسی آداب ومهارتهای زندگی اسلامی ( طرح کرامت ) برکسب مهارت حل مسأله دانش آموزان | ||
| پژوهش در برنامه ریزی درسی | ||
| مقاله 12، دوره 14، شماره 52، خرداد 1396، صفحه 141-153 اصل مقاله (558.53 K) | ||
| نویسندگان | ||
| ربابه یوسفی* 1؛ پروین صمدی2 | ||
| 1کارشناس ارشد برنامه درسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران | ||
| 2دانشیار دانشگاه الزهرا، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران | ||
| چکیده | ||
| هدف از پژوهش حاضر شناسایی"میزان موفقیت آموزش آداب و مهارتهای زندگی اسلامی ( طرح کرامت ) بر کسب توانایی مهارت حل مسأله در بین دانش آموزان پایه پنجم دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان (مطالعه موردی: منطقه 6 آموزش و پرورش شهر تهران)"است. جامعه آماری این پژوهش معلمین پایه پنجم دوره ی ابتدایی آموزش و پرورش منطقه6 شهرتهران که در سال تحصیلی 91-90 آداب و مهارتهای زندگی اسلامی (طرح کرامت ) را به دانش آموزان آموزش داده اند بودندکه تعداد آنها 92 نفر بود. نمونه آماری این پژوهش براساس نمونه گیری کوکران 63 نفر تعیین شد و ابزار گرد آوری اطلاعات مورد نیاز پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بود. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی است . پرسشنامه از 32 گویه تشکیل شده که بر اساس فرایند حل مسأله طراحی گردیده است . تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح تحلیل توصیفی و استنباطی صورت گرفت . نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل اطلاعات نشان داد که از نظر معلمان علاقمندی دانش آموزان به یادگیری مهارت حل مساله و بررسی راه حل های گوناگون و انتخاب بهترین راه حل ، ارزیابی راه حل های انتخاب شده و مشارکت گروهی و تعامل در حل مسأله درحد قابل قبول است اما دانش آموزان درشناخت مساله ، مهارت جمع آوری اطلاعات ، توانایی تولید و خلق راه حل های مختلف و توانایی به اجرا درآوردن راه حل های مسئله هنوز نیاز به آموزش و برنامه دقیق تری دارند بطور کلی نتایج این پژوهش نشان داد که از نظر معلمان میزان موفقیت برنامه آموزش آداب و مهارتهای زندگی اسلامی ( طرح کرامت ) برکسب توانایی مهارت حل مسأله دانش آموزان نیازمند رشد و بالندگی بیشتری میباشد . | ||
| کلیدواژهها | ||
| طرح کرامت؛ مهارت های زندگی؛ حل مسأله؛ دوره ابتدایی | ||
| مراجع | ||
|
Khulisa Management Services 2000. Assessment of the implementation of life skills HIV/AIDS programme in secondary schools. Johannesburg: USAID, Performance Monitoring and Evaluation Project - Diale T 2010. The personal and professional development of Life Orientation teachers. Thesis - Botvin G, 2010, Dr. Gilbert Botvin Receives Presidential Award From Society for Prevention Research , NewYork-Presbyterian Hospital/Columbia University Medical Center and NewYork-Presbyterian Hospital/Weill Cornell Medical Center, http://www.lifeskillstraining.com/uploads/media/Newswise- - Rivera M , Life Skills , 2012, http://www.partners-in-prevention.com/program/life-skills | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 887 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 546 |
||