| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,606,780 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,289,070 |
رابطه کیفیت زندگی کاری و خودکارآمدی با اشتیاق به مدرسه در بین دانشآموزان دختر | ||
| فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی | ||
| مقاله 2، دوره 9، شماره 4، دی 1394، صفحه 25-42 اصل مقاله (375.81 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| عادل زاهد* 1؛ سیده هایده کریمی یوسفی2؛ مهدی معینی کیا3 | ||
| 1دانشیار علوم تربیتی، دانشگاه محقق اردبیلی | ||
| 2کارشناس ارشد مشاوره، دانشگاه محقق اردبیلی | ||
| 3استادیار علوم تربیتی، دانشگاه محقق اردبیلی | ||
| چکیده | ||
| پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه کیفیت زندگی کاری در مدرسه و خودکارآمدی با اشتیاق به مدرسه در بین دانشآموزان دختر انجام شد. این پژوهش از نوع توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانشآموزان دختر مقطع راهنمایی شهر اردبیل در سال تحصیلی 1392-1391 میباشد. نمونه پژوهش شامل 360 دانشآموز میباشد که با توجه به روش نمونهگیری خوشهای چندمرحلهای از میان دانشآموزان مدارس ناحیه 1 و 2 شهر اردبیل انتخاب شدند. برای جمعآوری اطلاعات از پرسشنامههای کیفیت زندگی کاری در مدرسه ویلیامز و باتن (1981)، خودکارآمدی موریس (2001) و اشتیاق به مدرسه فردریک، بلوم و پاریس (2004) استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات، از روشهای همبستگی پیرسون و رگرسیون چندمتغیری استفاده شد. نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که کیفیت زندگی کاری در مدرسه و خودکارآمدی با اشتیاق به مدرسه دانشآموزان رابطه معناداری دارد. نتایج تحلیل رگرسیون چندمتغیری نشان داد که کیفیت زندگی کاری در مدرسه و خودکارآمدی توان پیشبینی اشتیاق به مدرسه دانشآموزان را داراست. این نتیجه تلویحات مهمی در زمینه آموزش و ارتقای بهداشت روانی دانشآموزان دارد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| کیفیت زندگی کاری در مدرسه؛ خودکارآمدی؛ اشتیاق به مدرسه؛ دانشآموزان | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 398 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 480 |
||