تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,313 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,931 |
تاثیر روش تدریس جیگساو در پیشرفت تحصیلی و یادداری | ||
فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی | ||
مقاله 7، دوره 9، شماره 4، دی 1394، صفحه 111-126 اصل مقاله (435.35 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
اکبر هدایتی* 1؛ احمد رضایی2؛ مجید یوسفی افراشته3؛ مصطفی هدایتی4 | ||
1دانشگاه علامه طباطبایی | ||
2دانشجوی دکتری سنجش و اندازهگیری دانشگاه علامه طباطبائی | ||
3عضو هیات علمی گروه روانشناسی دانشگاه زنجان | ||
4دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی مرکز تربیت معلم آیت الله طالقانی | ||
چکیده | ||
هدفپژوهشحاضربررسیتأثیرروش تدریس جیگساو و روش سنتیدرپیشرفتتحصیلی و میزان یادداریدرس جغرافیادردانشآموزانپسرسالسومدورةراهنماییتحصیلی مدارسسمادرشهرتهراناست. روش پژوهش حاضر به لحاظ هدف از نوع کاربردی و از لحاظ روش اجرا شبه آزمایشی استبدینمنظور،بااستفادهاز روشنمونه گیریتصادفیخوشه ای،نمونهایمتشکلازچهارکلاس(دوکلاسگروهآزمایشی،دوکلاسگروهگواه) انتخابشد.روش تدریس جیگساو برایگروهآزمایشیوروشتدریسسنتی برایگروکنترلبهکارگرفتهشد. معلوماتقبلیدانشآموزاندرزمینهدرس جغرافیابااستفادهازمقیاسمحققساختهپیشرفتتحصیلیمورد ارزیابیقرار گرفت. پیشرفتتحصیلیو یادداری دانشآموزانپسازاجرایروشهایتدریسنیزباهمینمقیاسارزیابی شد.دادههای جمعآوریشده بااستفادهازروشتحلیلکواریانسیکراهه و تی مستقلموردتجزیهوتحلیلقرار گرفت.نتایجحاصلازاین پژوهشحاکیازتأثیر معنیدار روش تدریس جیگساو برپیشرفت تحصیلیو یادداری دانشآموزاندردرسجغرافیا درگروه آزمایشی است.ایننتیجهنشاندهندهبرتری و کارآمدیروش تدریس جیگساو درمقابلروشتدریسسنتیاست. | ||
کلیدواژهها | ||
پیشرفت تحصیلی؛ روش تدریس جیگساو؛ یادداری؛ روش تدریس سنتی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 765 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 476 |