| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,564,262 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,269,825 |
تاثیر روش تدریس جیگساو در پیشرفت تحصیلی و یادداری | ||
| فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی | ||
| مقاله 7، دوره 9، شماره 4، دی 1394، صفحه 111-126 اصل مقاله (435.35 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| اکبر هدایتی* 1؛ احمد رضایی2؛ مجید یوسفی افراشته3؛ مصطفی هدایتی4 | ||
| 1دانشگاه علامه طباطبایی | ||
| 2دانشجوی دکتری سنجش و اندازهگیری دانشگاه علامه طباطبائی | ||
| 3عضو هیات علمی گروه روانشناسی دانشگاه زنجان | ||
| 4دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی مرکز تربیت معلم آیت الله طالقانی | ||
| چکیده | ||
| هدفپژوهشحاضربررسیتأثیرروش تدریس جیگساو و روش سنتیدرپیشرفتتحصیلی و میزان یادداریدرس جغرافیادردانشآموزانپسرسالسومدورةراهنماییتحصیلی مدارسسمادرشهرتهراناست. روش پژوهش حاضر به لحاظ هدف از نوع کاربردی و از لحاظ روش اجرا شبه آزمایشی استبدینمنظور،بااستفادهاز روشنمونه گیریتصادفیخوشه ای،نمونهایمتشکلازچهارکلاس(دوکلاسگروهآزمایشی،دوکلاسگروهگواه) انتخابشد.روش تدریس جیگساو برایگروهآزمایشیوروشتدریسسنتی برایگروکنترلبهکارگرفتهشد. معلوماتقبلیدانشآموزاندرزمینهدرس جغرافیابااستفادهازمقیاسمحققساختهپیشرفتتحصیلیمورد ارزیابیقرار گرفت. پیشرفتتحصیلیو یادداری دانشآموزانپسازاجرایروشهایتدریسنیزباهمینمقیاسارزیابی شد.دادههای جمعآوریشده بااستفادهازروشتحلیلکواریانسیکراهه و تی مستقلموردتجزیهوتحلیلقرار گرفت.نتایجحاصلازاین پژوهشحاکیازتأثیر معنیدار روش تدریس جیگساو برپیشرفت تحصیلیو یادداری دانشآموزاندردرسجغرافیا درگروه آزمایشی است.ایننتیجهنشاندهندهبرتری و کارآمدیروش تدریس جیگساو درمقابلروشتدریسسنتیاست. | ||
| کلیدواژهها | ||
| پیشرفت تحصیلی؛ روش تدریس جیگساو؛ یادداری؛ روش تدریس سنتی | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 786 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 492 |
||