| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,566,657 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,270,664 |
بررسی میزان سلامت روانی و ارتباط آن با منابع قدرت در مدیران مدارس | ||
| فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی | ||
| مقاله 7، دوره 9، شماره 2، تیر 1394، صفحه 119-133 اصل مقاله (288.73 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| مظفرالدین واعظی* 1؛ مجتبی حاج خزیمه2 | ||
| 1عضو هیئتعلمی گروه مدیریت و برنامهریزی دانشگاه تهران | ||
| 2دانشجوی فوقلیسانس مدیریت آموزشی دانشگاه تهران | ||
| چکیده | ||
| هدف پژوهش حاضر بررسی میزان سلامت روانی و ارتباط آن با منابع قدرت در مدیران مدارس شهرستان شهریار میباشد. جامعهی آماری شامل کلیهی مدیران (زن – مرد) در مدارس شهریار میباشد. حجم کل جامعه آماری 117 مدیر زن و مرد که با استفاده از جدول مورگان 86 نفر انتخاب شد. پرسشنامه GHQ-28 گلدبرگ و پرسشنامه منابع قدرت پنجگانه فرنچ و ریون به کار گرفته شد. نتایج حاصل از تحقیق نشان داد سلامت روان مدیران (زن – مرد) از موقعیت نسبتاً خوبی برخوردار است. مدیران آموزشی کمتر از قدرت اجبار استفاده میکنند و بیشترین منبع قدرت مورداستفاده آنان، قدرت مرجعی میباشد. در مقایسه سلامت روان زنان نسبت به مردان از وضعیت بهتری برخوردار است. در استفاده از منابع قدرت میان مدیران زن و مرد تفاوت معناداری مشاهده نشد. در پایان سلامت روانی مدیر (زن- مرد) در تبیین استفاده از منابع قدرت فقط قدرت مرجعی با 31/0 = R2 004/0= معنادار میباشد | ||
| کلیدواژهها | ||
| سلامت روانی؛ منابع قدرت؛ مدیران مدارس | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 231 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 217 |
||