تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,223 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,889 |
مدل سنجش فرآیند مدیریت دانش بازاریابی : رویکرد آمیخته | ||
مدیریت کسب و کار | ||
مقاله 9، دوره 9، شماره 36، دی 1396، صفحه 57-72 اصل مقاله (3.94 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
محمدعلی بابایی زگیلکی1؛ آرمان احمدی زاد2؛ مهین رحیم پور* 3 | ||
1دانشیار گروه مدیریت دانشگاه الزهرا، | ||
2استادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه کردستان | ||
3دانشجوی دکترا مدیریت سیاستگذاری علم و فناوری دانشگاه مازندران | ||
چکیده | ||
هدف این مطالعه ارائه الگویی بمنظور سنجش فرآیند مدیریت دانش بازاریابی با استفاده رویکرد آمیخته است. در این مقاله ابتدا مفاهیم و مبانی نظری تحقیق را مورد بررسی قرار گرفته و سپس با بررسی تحقیقات پیشین، شاخص های اندازه گیری فرآیند مدیریت دانش بازاریابی استخراج شده است. در ادامه متغیرهای اولیه استخراج شده با روش کیفی و به وسیله گروه های کانونی غربال و متغیرهای مناسب جهت طراحی مدل و سنجش آن تایید شدند. جامعه آماری این تحقیق مدیران، روسا و کارشناسان بازاریابی یکی از اپراتورهای تلفن همراه کشور بوده و نمونه آماری به صورت سرشماری جامعه آماری انتخاب گردید. در ادامه داده های کمی پژوهش با پرسشنامه گردآوری و با توجه به اینکه جامعه آماری سرشماری شده بود با روش های آمار توصیفی و ماتریس اهمیت- عملکرد تحلیل شد. نتایج نشان داد که وضعیت فرآیند مدیریت دانش بازاریابی در سطح متوسطی است اما سطح ابعاد آن باهم متفاوتند. فعالیت خلق و کسب دانش بازاریابی در سطح متوسط رو به بالا و نسبتا خوبی بود و پس از آن تسهیم دانش بازاریابی و کاربرد دانش بازاریابی در سطح متوسطی قرار داشتند اما وضعیت انباشت و سازماندهی دانش بازاریابی مطلوب نبود و پایین ترین سطح را در میان فعالیتهای فرآیند مدیریت دانش بازاریابی به خود اختصاص داد. | ||
کلیدواژهها | ||
بازاریابی؛ دانش بازاریابی؛ مدیریت دانش؛ فرآیند مدیریت دانش بازاریابی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 439 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 304 |