تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,192 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,851 |
بدون خشت قوسی در کار نخواهد بود! | ||
فصلنامه زبان و ادب فارسی | ||
مقاله 3، دوره 6، شماره 19، شهریور 1393، صفحه 45-56 اصل مقاله (877.27 K) | ||
نوع مقاله: علمی-پژوهشی | ||
نویسنده | ||
محمدرضا کلهر | ||
پژوهشگر و دبیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج | ||
چکیده | ||
پرواضح است که، بنیادِ زبان انگلیسی صرفاً در دو مهارت «خواندن reading و نوشتنwriting » برمبانیِ «الفباءانگلیسی» است. تفهیم و درک الفبای تازه، تفاوتها و مغایرتهای این مطلب به دانشآموزانی که علم وآگاهی نسبت به الفبای زبان انگلیسی ندارند و با الفبای زبان مادری و یا زبان رسمی رایج یعنی زبان فارسی مأنوسند، آنهم در مناطق و روستاهای دوردست که از بسیاری امکانات جامعهی شهری و مدرن بیبهرهاند مقداری سخت، مشکل و غریب مینماید، و اغلب روند ابتدایی تدریس، برای دبیران و یا فهم آن برای دانشآموزان غامضتر از هرمقولهای مینماید! برمبنای این ضرورت، پژوهش حاضر مشمول تفهیم، تجسم ذهنی و درک مشابهتها و مغایرت الفبای انگلیسی در قیاس و تقابل با الفبای زبان مادری و زبان رسمی رایج کشور است و با استفاده از قدرت و کاربردِ اول هنر «داستان» و دوم «تئاتر و نمایشِ» برای ملموس و محسوسکردن درک الفبا و کاربرد و ضرورت آن در جهت نیل به هدف والای فرایند یادگیری و آموزشِ الفبای انگلیسی صورت گرفته است. | ||
کلیدواژهها | ||
اقدام پژوهی؛ الفبای انگلیسی؛ کاربرد هنر نمایش و داستان در تدریس زبان انگلیسی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 107 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 94 |