| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,570,414 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,272,138 |
تاثیر حضور روان شناس ِ مدارس در پیشگیری رشد مدار از بزهکاری اطفال(با تأکید بر آموزه های اسلامی) | ||
| مطالعات فقهی و فلسفی | ||
| مقاله 6، دوره 8، شماره 29، اردیبهشت 1396، صفحه 105-131 اصل مقاله (428.43 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| شهرداد دارابی* 1؛ مهدیه پاکروان نمین2 | ||
| 1هیات علمی | ||
| 2دانشجوی حقوق جزا و جرم شناسی | ||
| چکیده | ||
| امروزه بزهکاری اطفال و پایین آمدن سن بزهکاری یکی از معضلات اساسیِ جوامع بشری است که با رشد فزاینده ای رو به رو می باشد . این مهم در حالی است که جمعیت بسیاری از کودکان و نوجوانان همه روزه با عنوان دانش آموز در مدارس حاضر شده و پس از خانواده ، مدارس مهم ترین و اصلی ترین مکان های حضور دانش آموزان هستند که از تاثیرگذارترین اماکن بر سیر تکوین شخصیت ایشان محسوب می شوند . از این رو در پرتو آموزه های پیشگیری رشد مدار ، تدابیری همچون افزایش مهارتهای اجتماعی کودکان و نوجوانان ، تلاش جهت رفع معضلات روحی و روانی فردی و خانوادگی ایشان یا اقداماتِ مناسب در راستای اصلاح رفتار کادر آموزشی با دانش آموزان در مدرسه آثار حضور روان شناس در مدارس است که به عنوان زیر مجموعه ی آموزش و پرورش ، می تواند اقدامی موثر جهت تکامل شخصیت دانش آموزان و رساندن ایشان به خود انضباطی و خودکنترلی باشد تا از ورود هرچه بیشتر اطفال به عرصه بزهکاری ممانعت نماید . در این راستا ، مقاله ی پیش رو تاثیرات حضور روان شناس در مدارس را در پرتو رویکرد پیشگیری رشد مدار بررسی و تحلیل می نماید. | ||
| کلیدواژهها | ||
| روان شناس؛ مدرسه؛ پیشگیری رشد مدار؛ مداخله بهنگام؛ آموزه های اسلامی | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 420 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 197 |
||