تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,625 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,450,611 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,467,267 |
بررسی اثرات فراموشی سازمانی بر یادگیری و پذیرش نوآوریهای فناوری اطلاعات | ||
فصلنامه مدیریت توسعه و تحول | ||
مقاله 1، دوره 10، شماره 32، خرداد 1397، صفحه 1-10 اصل مقاله (571.19 K) | ||
نویسندگان | ||
آتنا سادات جزایری1؛ سیدمهدی الوانی* 2 | ||
1دانشجوی کارشناسی ارشد،گروه مدیریت، واحد قزوین، دانشگاه ازاد اسلامی، قزوین، ایران | ||
2استاد ، گروه مدیریت، واحد قزوین، دانشگاه ازاد اسلامی، قزوین، ایران (عهدهدار مکاتبات) | ||
چکیده | ||
در این تحقیق به بررسی اثرات فراموشی سازمانی بر یادگیری و پذیرش نوآوریهای فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش استان تهران پرداخته شد. جامعه آماری تحقیق حاضر کلیه کارشناسان سازمان آموزش و پرورش استان تهران میباشند. با مراجعه به اداره کارگزینی تعداد کارشناسان 493 نفر تعیین شده است. روش نمونه گیری تصادفی ساده بوده و با استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه 216 نفر تعیین شد. نتایج تحقیق نشان داد، فراموشی سازمانی هدفمند بر پذیرش نوآوری فناوری اطلاعات و یادگیری سازمانی تاثیر مثبت و معنادار دارد. بعلاوه نتایج تحقیق نشان داد که فراموشی سازمانی تصادفی بر پذیرش نوآوری فناوری اطلاعات و یادگیری سازمانی تاثیر منفی و معکوس دارد. بعلاوه نقش میانجی یادگیری سازمانی در ارتباط با تاثیر دو بعد فراموشی سازمانی (هدفمند و تصادفی) بر پذیرش نوآوری فناوری اطلاعات پذیرفته شده است. | ||
کلیدواژهها | ||
فراموشی سازمانی هدفمند؛ فراموشی سازمانی تصادفی؛ پذیرش نوآوری فناوری اطلاعات | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 700 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,019 |