| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,652,248 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,312,025 |
بررسی اثرات فراموشی سازمانی بر یادگیری و پذیرش نوآوریهای فناوری اطلاعات | ||
| فصلنامه مدیریت توسعه و تحول | ||
| مقاله 1، دوره 10، شماره 32، خرداد 1397، صفحه 1-10 اصل مقاله (571.19 K) | ||
| نویسندگان | ||
| آتنا سادات جزایری1؛ سیدمهدی الوانی* 2 | ||
| 1دانشجوی کارشناسی ارشد،گروه مدیریت، واحد قزوین، دانشگاه ازاد اسلامی، قزوین، ایران | ||
| 2استاد ، گروه مدیریت، واحد قزوین، دانشگاه ازاد اسلامی، قزوین، ایران (عهدهدار مکاتبات) | ||
| چکیده | ||
| در این تحقیق به بررسی اثرات فراموشی سازمانی بر یادگیری و پذیرش نوآوریهای فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش استان تهران پرداخته شد. جامعه آماری تحقیق حاضر کلیه کارشناسان سازمان آموزش و پرورش استان تهران میباشند. با مراجعه به اداره کارگزینی تعداد کارشناسان 493 نفر تعیین شده است. روش نمونه گیری تصادفی ساده بوده و با استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه 216 نفر تعیین شد. نتایج تحقیق نشان داد، فراموشی سازمانی هدفمند بر پذیرش نوآوری فناوری اطلاعات و یادگیری سازمانی تاثیر مثبت و معنادار دارد. بعلاوه نتایج تحقیق نشان داد که فراموشی سازمانی تصادفی بر پذیرش نوآوری فناوری اطلاعات و یادگیری سازمانی تاثیر منفی و معکوس دارد. بعلاوه نقش میانجی یادگیری سازمانی در ارتباط با تاثیر دو بعد فراموشی سازمانی (هدفمند و تصادفی) بر پذیرش نوآوری فناوری اطلاعات پذیرفته شده است. | ||
| کلیدواژهها | ||
| فراموشی سازمانی هدفمند؛ فراموشی سازمانی تصادفی؛ پذیرش نوآوری فناوری اطلاعات | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 709 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,022 |
||