| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,580,604 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,276,896 |
بررسی امکان وقوع مخاطرات زمین شناسی در تشکیلات موجود در مسیرتونل همرو | ||
| فصلنامه زمین شناسی محیط زیست | ||
| مقاله 1، دوره 11، شماره 41، اسفند 1396، صفحه 1-15 اصل مقاله (1.29 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسنده | ||
| وحید حسینی تودشکی* | ||
| دانشگاه آزاد اسلامی، واحد زنجان، گروه عمران، زنجان، ایران | ||
| چکیده | ||
| آگاهیازخطراتزمین شناسی،نقشمهمیدرانتخابو نصب به موقع سیستمنگهدارندهمناسببرایسازه هایزیرزمینیدارد. تونل همرو به طول تقریبی 1294 متردر مسیر اصلی سنندج ـ مریوان احداث خواهد گردید. با توجه به شرایط ژئومکانیکی توده سنگ های موجود در مسیر این تـونـل، بررسی احتمال وجود مخاطرات زمین شناسی نظیرمچاله شوندگی ضروری میباشد. دراینتحقیق،ابتدابااستفادهازبرداشتهایزمینشناسیومطالعهگمانههایحفاریشده،مسیرتونلبه واحدهای مختلف تقسیمبندی گردیده وسپسشدتمچاله شوندگیدرهربخشبررسیشده است. بامقایسهروش های مختلفارزیابیمچالهشوندگیمشخصشدکهروش تجربی هوک - مارینوس کمترینوروشجتوابیشترینشدترابرایمچاله شوندگی توده سنگ های مسیر تونلارزیابیمی کنند.با توجه به بررسی های انجام شده، مسیر تونل همرو به سه محدوده A (کیلومتر 5293 تا 5543) با مچاله شوندگی بینهایت جدی تا جدی ، B (کیلومتر 5543 تا 5973) با مچاله شوندگی جدی تا خیلی کم و C (کیلومتر 5973 تا 6133) تقریبا بدون خطر مچاله شوندگی تفکیک شدهاست. | ||
| کلیدواژهها | ||
| تونل همرو؛ مچاله شوندگی؛ روش های تجربی و نیمه تجربی | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 182 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 479 |
||