| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,579,879 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,276,595 |
مطالعة تأثیر دو روش یاددهی - یادگیری ترکیبی (سنتی و تلفن همراه) و (سنتی و وبلاگ و تالار گفتگو) بر انگیزة پیشرفت دانشآموزان پایه نهم | ||
| پژوهش در برنامه ریزی درسی | ||
| مقاله 3، دوره 15، شماره 58، مهر 1397، صفحه 39-49 اصل مقاله (1.02 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.30486/jsre.2018.543718 | ||
| نویسندگان | ||
| افسانه عزیزی علویجه* 1؛ فروزان ضرابیان2 | ||
| 1استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه پیام نور، ایران | ||
| 2دانشجوی دکتری برنامهریزی درسی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران، ایران. | ||
| چکیده | ||
| این پژوهش با هدف بررسی تأثیر دو روش تدریس ترکیبی (سنتی و وبلاگ، تالار گفتگو) و روش تدریس (سنتی و تلفن همراه) برای یادگیری انگیزه پیشرفت دانشآموزان پایه نهم انجام شد. روش پژوهش نیمه تجربی با گروه گواه و شاهد است. جامعة آماری پژوهش 100 نفر از دانشآموزان پایه نهم در منطقه 20 تهران ناحیه 5 در سال تحصیلی 1394-95 که به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب و به 4 گروه 25 نفری دانشآموزان دختر و پسر دستهبندی شدند. گردآوری اطلاعات از طریق پرسشنامه هرمنس (1977) صورت گرفت. ضریب پایایی محاسبه شده برای پرسشنامه به میزان 84/0 به دست آمد است. دادههای پژوهش با استفاده از روشهای آمار توصیفی نظیر (فراوانی و درصد) و آمار استنباطی نظیر (آزمون t مستقل و t وابسته) با نرمافزار spss22 به دست آمد. یافتههای پژوهش حاکی از آن است که مؤلفههای انگیزه پیشرفت در 3 مؤلفه اعتمادبهنفس، سختکوشی و پشتکار در گروه دانشآموزان پسر وبلاگ و تالار گفتگو در برانگیختن انگیزه پیشرفت موفقتر عمل کرده و در مؤلفه آینده عملکرد یکسانی از هر دو روش دیده شد. در گروه دانشآموزان دختر در مؤلفه اعتمادبهنفس و پشتکار استفاده از وبلاگ و تالار گفتگو بهتر و در مؤلفه آینده نقش تلفن همراه مؤثرتر بوده است و در آخر در مؤلفه سختکوشی نقش هر دو روش یکسان بود. | ||
| کلیدواژهها | ||
| یاددهی-یادگیری ترکیبی؛ تدریس سنتی؛ انگیزه پیشرفت | ||
| مراجع | ||
|
blended learning teaching, traditional teaching, motivation | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 527 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 413 |
||