تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,269 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,905 |
تحلیل و بررسی انواع انژکتورهای موتور سوخت مایع با نگاه انتقادی به آن | ||
فصلنامه تحقیقات مکانیک کاربردی | ||
مقاله 6، دوره 9، شماره 4، فروردین 1397، صفحه 43-51 اصل مقاله (1.18 M) | ||
نوع مقاله: علمی پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
خیام نیکوش1؛ کورس نکوفر* 2؛ زهرا قادری3؛ وحیده شفائی هریس4 | ||
1واحد آیت الله آملی، دانشگاه آزاد اسلامی، مازندران، ایران | ||
2عضو هیات علمی دانشگاه ازاد اسلامی واحد چالوس | ||
3پژوهشـگاه هوافضا، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | ||
4دانشجوی کارشناسی ارشد | ||
چکیده | ||
بخش اصلی هر موتور احتراق، تزریق کننده سیال سوخت و یا همان صفحه انژکتور است، به منظور بهینهسازی و کنترل فرآیند اکسیدکننده و احیاکننده در یک انژکتور موتور سوخت مایع، لازم است شکلگیری ترکیبات و عوامل تأثیرگذار بر آن شناخته شود. در این تحقیق سعی بر آن شده است تا با مدلسازی فرآیند پاشش در موتور RD-170 که یک موتور موشک با سوخت مایع با کارایی بالا میباشد به بررسی پارامترهای مختلف نظیر نسبت اختلاط، سرعت پاشش، آرایش نازلها در الگوی پاشش منطقه تأثیر و عمق نفوذ پرداخته شود. با فرض زیر صوت بودن سرعت جریان ورودی به نازل و فرض توربولانس برای مدلسازی جریان از نرمافزار انسیس CFX برای حل معادلات و تعداد تکرار 1000 جهت همگرایی مساله استفاده شده است. چهار مورد مطالعاتی در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفت. کانتورهای پاشش سوخت مایع بدون محفظه احتراق نشان میدهد با کاهش نسبت مخلوط سوخت و اکسیدان دبی جرمی سوخت افزایشیافته که این امر منجر به افزایش سرعت در هسته مخروط سوخت و اتمیزه شدن و اختلاط بهتر آن با اکسیدان میگردد، عمق نفوذ نیز با افزایش سرعت در هسته مخروط افزایش مییابد. | ||
کلیدواژهها | ||
انژکتور؛ پیشرانش؛ پیشران مایع؛ مخروط پاشش | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 263 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 207 |