تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,800,526 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,331 |
بررسی اثرات نحوه کلیدزنی در تکنیک کنترل مستقیم گشتاور بر ولتاژ وجه مشترک و جریان بلبرینگ | ||
روشهای هوشمند در صنعت برق | ||
مقاله 2، دوره 3، شماره 10، شهریور 1391، صفحه 11-18 اصل مقاله (443.59 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
محمد تقی صادق زاده* 1؛ غلامرضا عرب مارکده2؛ امیرحسین میرزاییان3؛ سید محمد مدنی4 | ||
1کارشناس ارشد - شرکت ملی گاز ایران | ||
2دانشیار/دانشگاه شهرکرد | ||
3کارشناس ارشد/دانشگاه شهرکرد | ||
4استادیار/دانشگاه اصفهان | ||
چکیده | ||
جریانهای بلبرینگ در موتورهای القایی به عنوان یکی از عوامل مخرب بلبرینگ به شمار میروند. القای ولتاژ شفت از طریق خازنهای پارازیتی در موتور در نتیجه ولتاژ فرکانس بالای وجه مشترک موتور، عامل ایجاد این نوع جریان به شمار میرود. بنابراین کاهش هرچه بیشتر ولتاژ وجه مشترک باعث کاهش جریان بلبرینگ میگردد. در این مقاله با توجه به اهمیت روزافزون روش کنترل مستقیم گشتاور در کنترل موتور القایی در صنعت، روشهای مختلف سوییچزنی این نوع از درایوها، بر اساس جداول سوییچزنی متفاوت بررسی و ارزیابی میگردد و نتایج شبیهسازی به منظور حصول کمترین ولتاژ وجه مشترک در کنار حفظ مشخصات کارایی درایو ارایه میگردد. پس از مقایسه، جدول کلیدزنی مناسب از لحاظ حداقل ولتاژ وجه مشترک، ریپل گشتاور کمتر و کیفیت بهتر در دنبال کردن خروجی مرجع پیشنهاد شده است. | ||
کلیدواژهها | ||
جریان بلبرینگ؛ ولتاژ وجه مشترک؛ DTC | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 6,737 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,931 |