تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,623 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,416,538 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,445,065 |
طراحی پایدارسازسیستم قدرت بر اساس تئوری کنترل لغزشی برای سیستم قدرت چند ماشینه | ||
روشهای هوشمند در صنعت برق | ||
مقاله 2، دوره 1، شماره 1، خرداد 1389، صفحه 13-22 اصل مقاله (375.1 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
غضنفر شاهقلیان* 1؛ امین رجبی2؛ بهرام کریمی3؛ محمدرضا یوسفی4 | ||
1مرکز تحقیقات ریز شبکه های هوشمند- واحد نجف آباد، دانشگاه آزاد اسلامی، نجف آباد، ایران | ||
2کارشناس ارشد /دانشگاه آزاد اسلامی، واحد نجف آباد | ||
3استادیار /دانشگاه صنعتی مالک اشتر اصفهان | ||
4دانشجوی دکترای برق /دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی | ||
چکیده | ||
در این مقاله روشی جدید بر اساس تئوری کنترل لغزشی برای طراحی پایدارساز سیستم قدرت (PSS) ارائه میشود. هدف این کنترل کننده افزایش پایداری و بهبود پاسخ دینامیکی یک سیستم قدرت چند ماشینه میباشد. به منظور طراحی کنترلکننده لغزشی، ابتدا مدل غیرخطی سیستم به شکل نرمال تبدیل میشود که باعث تسهیل در طراحی کنترلکنندهی غیرخطی برای آن میشود و پس از آن کنترل کنندهی لغزشی پیشنهادی ارائه خواهد شد. نتایج شبیهسازیهای انجام شده نشان میدهد که این کنترل کننده در برابر ایجاد تغییر در پارامترهای سیستم و نیز ایجاد اغتشاش در سیستم مقاوم میباشد. همچنین برای نشان دادن کارآیی بهتر روش پیشنهادی، نتایج روش کنترل لغزشی با روش طراحی کلاسیک (جبرانساز پس فاز- پیش فاز) مورد مقایسه قرار گرفته است. هدف اصلی از به کارگیری این روش بهبود رفتار کنترل کننده به منظور دستیابی به زمان نشست کوتاهتر و میزان فراجهش کمتر در پاسخ دینامیکی سیستم میباشد. | ||
کلیدواژهها | ||
پایدارساز سیستم قدرت (PSS)؛ سیستم قدرت چند ماشینه؛ کنترل حالت لغزشی (SMC) | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 6,561 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,930 |