تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,625 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,456,187 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,471,004 |
ارایه مدلی جهت استقرار مدیریت کلاس درس سالم | ||
فصلنامه مهارت های روانشناسی تربیتی | ||
مقاله 5، دوره 1، شماره 2، خرداد 1389، صفحه 55-66 اصل مقاله (674.61 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
علی خلخالی* 1؛ جواد سلیمانپور1؛ معصومه فردی2 | ||
1عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن | ||
2کارشناس ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن | ||
چکیده | ||
سبک رهبری معلم (سالم و آسانگیر)، بعد انضباط (معقول، انعطافپذیر، اعمال واضح قانون و قابل اجرا) و بعد رشد دانشآموز (اجتماعی، معنوی، عقلانی و هیجانی). همچنین مطابق آماره رگرسیون، مدیریت کلاس درس سالم با سبک رهبری معلم 258/0، با رشد دانشآموز 170/0، با انگیزش 440/0، با انضباط 783/0 و با ارتباط 596/1 دارای همبستگی میباشد. آماره تحلیل مسیر نیز در قالب یک مدل نشان داد که هر یک از پنج عامل تا چه حد توان پیشبینی مدیریت کلاس درس سالم را دارا میباشند. همچنین به عنوان نتایج فرعی پژوهش همبستگی بین هر پنج عامل شناسایی شده با یکدیگر نیز محاسبه گردید. | ||
کلیدواژهها | ||
مدیریت کلاس درس سالم؛ سبک رهبری معلم؛ رشد دانشآموز | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 883 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 392 |