| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,565,430 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,270,203 |
مقایسه ی وضع موجود و مطلوب مشارکت معلمان با تجربه و کم تجربه در فرایند برنامه ریزی درسی | ||
| فصلنامه مهارت های روانشناسی تربیتی | ||
| مقاله 7، دوره 1، شماره 4، اسفند 1389، صفحه 103-117 اصل مقاله (148.21 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| اسماعیل کاظم پور* 1؛ فریده حق پرست2؛ فرشته هدایتی3 | ||
| 1استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن، تنکابن، ایران. | ||
| 2کارشناس ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن | ||
| 3کارشناس ارشد. دبیر آموزش و پرورش شهرستان تنکابن | ||
| چکیده | ||
| این پژوهش با هدف مقایسه ی وضع موجود و مطلوب مشارکت معلمان با تجربه و کم تجربه در فرایند برنامه ریزی درسی (طراحی، اجرا، ارزشیابی) صورت گرفته است. روش تحقیق از نوع توصیفی- پیمایشی بود. جامعه ی آماری، شامل همه ی معلمان با سابقه ی کاری بالاتر از 15 سال به تعداد 3899 نفر و سابقه ی کاری کمتر از 5 سال به تعداد 259 نفر در دوره های مختلف تحصیلی شهر رشت بوده است که به استناد جدول مورگان و به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای تعداد 351 نفر معلمان با تجربه (بالای 15 سال) و تعداد 139 نفر معلمان کم تجربه (کمتر از 5 سال) انتخاب شدند. ابزار پژوهش حاضر، پرسشنامه ی محقق ساخته بود که پس از تأیید روایی محتوایی، برای محاسبه ی پایایی آن از روش آلفای کرونباخ استفاده شد. یافته های حاصل از اجرای آزمون تحلیل واریانس یکراهه نشان داد که بین میانگین نمره های وضع موجود و مطلوب مشارکت معلمان با تجربه و کم تجربه در فرایندهای طراحی، اجرا و ارزشیابی برنامه ریزی درسی تفاوت معنی داری وجود دارد. و همچنین میانگین نمره ی وضع مطلوب مشارکت معلمان با تجربه و کم تجربه در این فرایندها در مقایسه با وضع موجود بالاتر می باشد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| مشارکت معلمان؛ برنامه ریزی درسی؛ معلمان با تجربه و کم تجربه | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,297 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 3,525 |
||