تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,800,534 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,355 |
بررسی میزان آگاهی معلمان علوم دوره ی راهنمایی و دبیران زیست شناسی دوره ی متوسطه از فناوری های نوین غرب مازندران | ||
فصلنامه مهارت های روانشناسی تربیتی | ||
مقاله 3، دوره 2، شماره 2 - شماره پیاپی 6، شهریور 1390، صفحه 31-45 اصل مقاله (245.92 K) | ||
نویسندگان | ||
طاهره خانجانی* 1؛ کامیان خزایی2؛ حسینعلی تقی پور2 | ||
1دانش آموخته ی کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس، چالوس، ایران | ||
2استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس، چالوس، ایران | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان آگاهی معلمان راهنمایی و دبیران زیست شناسی غرب مازندران از فناوریهای نوین و از نوع توصیفی- پیمایشی می باشد. جامعه ی آماری معلمان علوم و دبیران زیست می باشد که تمامی 116 نفر معلمان و دبیران شهرهای نوشهر و چالوس و تنکابن به صورت سرشماری مورد آزمون قرار گرفتهاند. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه ی محقق ساخته شامل 37 سؤال با آلفای کرونباخ 0.78، در بخشهای علوم رایانه، فناوری اطلاعات، فناوری نانو، زیست فناوری، انرژی هستهای و علم سلولهای بنیادی میباشد. دادهها از طریق جدولهای فراوانی و آزمون X²، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاکی از آن بود که میزان آگاهی معلمان و دبیران از فناوریهای نوین در حد کم در مقابل تمایل آنها به ارایه ی هر یک از مباحث فوق در برنامهدرسی، تا حدودی بسیار می باشد. ضمناً میزان آشنایی ایشان با کاربردهای عملی و تجاری فناوریهای نوین نیز، کم میباشد. | ||
کلیدواژهها | ||
فناوری نوین؛ فناوری اطلاعات؛ فناوری نانو؛ انرژی هسته ای؛ علم سلول های بنیادی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 851 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 284 |