تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,242 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,894 |
بررسی میزان کاربست ویژگی های سازمان یادگیرنده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل براساس مدل ویک و لئون | ||
فصلنامه مهارت های روانشناسی تربیتی | ||
مقاله 5، دوره 2، شماره 2 - شماره پیاپی 6، شهریور 1390، صفحه 65-75 اصل مقاله (173.77 K) | ||
نویسندگان | ||
صدرالدین ستاری* 1؛ یوسف نامور1؛ رضا رضایی زارچی2 | ||
1استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، اردبیل، ایران | ||
2کارشناس ارشد علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، یزد، ایران | ||
چکیده | ||
هدف اصلی این پژوهش بررسی میزان کاربست ویژگی های سازمان یادگیرنده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل براساس مدل ویک و لئون بوده است. روش تحقیق حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ نحوه ی گردآوری داده ها، توصیفی از نوع پیمایشی مقطعی می باشد. جامعه ی آماری مورد مطالعه در این پژوهش شامل کلیه ی اعضای هیأت علمی تمام وقت(230نفر) دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل بود که به روش نمونه گیری تصادفی در دسترس، تعداد 100 نفر به عنوان گروه نمونه انتخاب شدند و داده های مورد نیاز به وسیله ی پرسشنامه محقق ساخته جمع آوری گردید. روایی ابزار مورد استفاده با استفاده از نظر متخصصین، و پایایی ابزار نیز با روش ضریب آلفای کرونباخ برابر 81/0 به دست آمد. داده های جمع آوری شده با آماره های آمار توصیفی(میانگین، درصد، انحراف استاندارد) و آمار استنباطی (آزمون T تک گروهی وT گروه همبسته) تجزیه و تحلیل گردید. نتایج تحلیل داده های جمع آوری شده حاکی از آن است که ویژگی های سازمان یادگیرنده در حد کمتر از متوسط اجرا می شود و تفاوت معنی داری بین وضع موجود و وضع مطلوب در میزان کاربرد ویژگی های سازمان یادگیرنده وجود دارد. از نتایج این تحقیق می توان در اصلاح و بهبود فرایند های کاری و اجرایی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی استفاده کرد. | ||
کلیدواژهها | ||
سازمان یادگیرنده؛ مدل ویک و لئون؛ دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 811 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 367 |