تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,623 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,416,376 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,444,941 |
مقایسه مهارت های حرفه ای استادان رشته های علوم انسانی و علوم پایه دانشگاه های آزاد اسلامی استان مازندران | ||
فصلنامه مهارت های روانشناسی تربیتی | ||
مقاله 7، دوره 2، شماره 2 - شماره پیاپی 6، شهریور 1390، صفحه 98-106 اصل مقاله (881.35 K) | ||
نویسندگان | ||
محمد حاجی زاد* 1؛ محمد صالحی2 | ||
1استادیار، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا، نکا، ایران | ||
2دانشیار، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری، ساری، ایران | ||
چکیده | ||
هدف این پژوهش بررسی و مقایسه مهارت های حرفه ای استادان رشته های علوم انسانی و علوم پایه دانشگاه های آزاد اسلامی استان مازندران بود. روش انجام پژوهش زمینه یابی بود و جامعه آماری کلیه استادان شاغل به تدریس در رشته های علوم انسانی و علوم پایه در سال تحصیلی90- 89 به تعداد 1530 نفر و دانشجویان نیز 53000 نفر بوده که با استفاده از جدول کرجسی و مورگان 100 نفر از هر دو گروه به عنوان نمونه و با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. در این تحقیق از ابزار پرسشنامه محقق ساخته (خود سنجی استادان) و نظر دانشجویان (حاوی 25 سئوال با مقیاس لیکرت) استفاده شده است. برای روایی از نظر متخصصان علوم تربیتی و برای پایایی از آزمون ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد که 78/0 به دست آمد. داده ها در سطح آمار استنباطی (با استفاده از آزمون t) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت؛ نتایج کلی تحقیق بیانگر این است که میزان آگاهی استادان از مهارت های حرفه ای در رشته های علوم انسانی و علوم پایه در آزمون خود سنجی یکسان است، اما با توجه به سطح معنی داری از نظر دانشجویان (05/0<04/0Sig =) نتیجه گرفته می شود که میزان آگاهی استادان از مهارت های حرفه ای در دروس علوم پایه و علوم انسانی متفاوت است. | ||
کلیدواژهها | ||
مهارت های حرفه ای استادان؛ علوم انسانی؛ علوم پایه؛ دانشگاه آزاد اسلامی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 878 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 88 |