تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,625 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,454,328 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,469,491 |
بررسی رابطه بین میزان آشنایی و به کارگیری روشهای ارزشیابی تحصیلی توسط مدرسین دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل | ||
فصلنامه مهارت های روانشناسی تربیتی | ||
مقاله 6، دوره 2، شماره 4 - شماره پیاپی 8، اسفند 1390، صفحه 67-76 اصل مقاله (534.9 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
اعظم راستگو* ؛ یوسف نامور؛ صدرالدین ستاری | ||
استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اردبیل، اردبیل، ایران | ||
چکیده | ||
هدف این تحقیق بررسی رابطه بین میزان آشنایی مدرسین دانشگاه با شیوه های مختلف ارزشیابی و میزان به کارگیری آن شیوه ها در فرایند تدریس است. این تحقیق از نوع کاربردی و روش آن از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری تحقیق را کلیه مدرسین دانشگاه آزاد اسلامی به تعداد 650 نفر تشکیل می دهند که از بین آنها نمونه ای به حجم 311 نفر به روش تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته(خودگزارشی) استفاده گردید. روایی محتوایی از طریق متخصصان بررسی و تأیید گردید و پایایی پرسشنامه نیز از طریق آلفای کرونباخ 85/. بدست آمد. داده های جمع آوری شده با استفاده از آمار توصیفی(فراوانی، میانگین) و آمار استنباطی (آزمون همبستگی پیرسون) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج بدست آمده نشان داد که بین میزان آشنایی مدرسان با شیوه های ارزشیابی و میزان به کارگیری آن شیوه ها در فرایند تدریس رابطه معناداری وجود دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
سواد ارزشیابی تحصیلی؛ ارزشیابی تشخیصی؛ ارزشیابی تکوینی؛ ارزشیابی پایانی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 732 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 372 |