| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,629,489 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,301,230 |
تحلیل سیستم آموزش سایه ای در ایران | ||
| فصلنامه مهارت های روانشناسی تربیتی | ||
| مقاله 4، دوره 3، شماره 1 - شماره پیاپی 9، خرداد 1391، صفحه 44-57 اصل مقاله (691.01 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| علی خلخالی* 1؛ زهره شکیبایی1؛ نرگس باصری2 | ||
| 1استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن، تنکابن، ایران | ||
| 2دانش آموخته کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن، تنکابن، ایران | ||
| چکیده | ||
| هدف پژوهش حاضر، مقایسه ی اثرآموزش رسمی و آموزش سایه ای در رفتار تحصیلی کلی دانش آموزان بود. این پژوهش از نوع علی- مقایسه ای بوده است. جامعه ی پژوهش را همه ی دانش آموزان مدارس متوسطه شهرستان تنکابن (4845) تشکیل می دادند. همچنین براساس جدول مورگان و با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای 600 دانش آموز به عنوان گروه نمونه برگزیده شدند. از پرسشنامه سنجش رفتار تحصیلی کلی دانش آموزان (82/0 =α ) برای جمع آوری داده ها استفاده گردید. جهت تحلیل داده ها علاوه بر شاخص های گرایش مرکزی از آمار های استباطی خی دو، t مستقل و u مان ویتنی استفاده شد. نتایج نشان داد که بین دو گروه آموزش رسمی و آموزش سایه ای از نظر متغیرهای اثربخشی تحصیلی، میزان ساعات درس خوانی، رضایت تحصیلی، امنیت تحصیلی و هزینه تحصیلی تفاوت معنادار وجود دارد. در واقع در همه موارد سیستم آموزش سایه ای کارآتر، موثرتر و رضایت بخش تر بوده است. | ||
| کلیدواژهها | ||
| سیستم آموزش سایه ای؛ سیستم آموزش رسمی؛ کلاس خصوصی؛ رفتار تحصیلی کلی | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 705 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 345 |
||