| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,559,955 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,268,222 |
رابطه سبک رهبری تحول آفرین و خودکارآمدی کارکنان | ||
| فصلنامه مهارت های روانشناسی تربیتی | ||
| مقاله 5، دوره 3، شماره 2 - شماره پیاپی 10، شهریور 1391، صفحه 44-53 اصل مقاله (629.39 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| سیده لیلا حسینی طبقدهی* 1؛ جواد خلعتبری2 | ||
| 1دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد واحد ساری و عضو هیأت علمی واحد رامسر | ||
| 2دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن | ||
| چکیده | ||
| هدف این پژوهش بررسی رابطه سبک رهبری تحول آفرین با خودکارآمدی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران بود . روش پژوهش از نوع همبستگی و جامعة آماری ، کلیه کارکنان دانشگاه های آزاد اسلامی پنج شهر استان مازندران شامل تنکابن ، چالوس ، ساری ، نکاء و بهشهر به تعداد 829 نفر بود. نمونة آماری از طریق جدول کرجسی و مورگان 265 نفر محاسبه شد که به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای بر اساس منطقه جغرافیایی انتخاب گردید. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه توانمندسازی روانشناختی اسپریتزر (1995) و پرسشنامه سبک رهبری باس و آوالیو (2000) بود. داده ها از طریق ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه تحلیل شد . یافته ها نشان داد که بین مؤلفه های سبک رهبری تحول آفرین (نفوذ آرمانی ، انگیزش الهام بخش ،تحریک ذهنی و ملاحظات فردی) با خودکارآمدی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد (p<0/01). افزون براین ، تحلیل رگرسیون نشان داد که از بین متغیرهای پیش بین ، نفوذ آرمانی بیشترین نقش را در پیش بینی خودکارآمدی کارکنان دارد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| رهبری تحول آفرین؛ نفوذآرمانی؛ تحریک ذهنی؛ انگیزش الهام بخش؛ ملاحظات فردی و خودکارآمدی | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 834 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 3,981 |
||