تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,329 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,944 |
تاثیر آموزش مفاهیم فرهنگی لادو بر توانایی نگارش پاراگراف توصیفی زبان انگلیسی زبان آموزان ایرانی | ||
فصلنامه مهارت های روانشناسی تربیتی | ||
مقاله 4، دوره 3، شماره 3 - شماره پیاپی 11، آذر 1391، صفحه 37-46 اصل مقاله (1.01 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
رامین رحیمی* 1؛ روزیتا اتابکی2 | ||
1استادیار گروه زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن، تنکابن، ایران | ||
2دانش آموخته دوره کارشناس ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن، تنکابن، ایران | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر به بررسی اثر بخشی آموزش مفاهیم فرهنگی لادو بر توانایی نگارش پاراگراف توصیفی زبان انگلیسی در زبان آموزان ایرانی پرداخته است. پرسش اصلی که پژوهش حاضر سعی در جستجوی پاسخ آن داشت این بود که آیا آموزش مفاهیم فرهنگی لادو قادر است توانایی نگارش پاراگراف توصیفی فراگیرندگان ایرانی زبان انگلیسی را در سطح دانشگاهی ارتقاء بخشد یا خیر. به منظور یافتن پاسخ پرسش مذکور 60 ترجمه آموز سال دوم کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن از طریق آزمون تعیین سطح آکسفورد (OPT) از میان100 دانشجوی مترجمی زبان انگلیسی به عنوان جامع آماری انتخاب و به صورت تصادفی به دو گروه آزمایشی و گواه جهت شرکت در آزمایش تقسیم گردیدند. سپس پیش آزمون پاراگراف نویسی توصیفی زبان انگلیسی از هر دو گروه به عمل آمد و به دنبال آن گروه آزمایشی در معرض 10 جلسه تمرین متغیر مستقل شامل آموزش پاراگراف نویسی توصیفی به همراه آموزش مفاهیم فرهنگی لادو که پنج مقوله: «نظام حمل ونقل»، «نظام آموزشی»، «ورزش»، «آداب و رسوم و جشن ها» و «رفتار های مذهبی» را در بر میگرفت، قرار گرفت؛ در حالیکه گروه گواه از روش های موجود آموزش پاراگراف نویسی توصیفی زبان انگلیسی در کلاس درس بدون آموزش مفاهیم فرهنگی مذکور بهره جست. پس از آن، از هر دو گروه پس آزمون نوشتار توصیفی به عمل آمد. داده های بدست آمده از طریق آزمون تی وتحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند و نتیجه گرفته شد که توانایی پاراگراف نویسی توصیفی زبان آزمودنی های گروه آزمایشی در اثر آموزش مفاهیم فرهنگی لادو ارتقاء یافته است. | ||
کلیدواژهها | ||
فرهنگ؛ مفاهیم فرهنگی؛ نوشتار زبان دوم؛ آموزش نوشتار توصیفی؛ انسجام معنایی؛ انسجام دستوری | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 837 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 244 |