| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,608,454 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,289,734 |
نقش مطالعه غیردرسی بر عملکرد تحصیلی و مهارت اجتماعی دانش آموزان دوره متوسطه | ||
| فصلنامه مهارت های روانشناسی تربیتی | ||
| مقاله 5، دوره 3، شماره 3 - شماره پیاپی 11، آذر 1391، صفحه 47-55 اصل مقاله (646.81 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| عباس قلتاش* 1؛ احمد رضا اوجی نژاد2؛ طاهره گندمکار3 | ||
| 1استادیار دانشگاه آزاد اسلامی، واحد آباده، گروه علوم تربیتی، آباده، ایران . | ||
| 2استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، گروه علوم تربیتی، مرودشت، ایران | ||
| 3دانشجوی کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت | ||
| چکیده | ||
| هدف این پژوهش بررسی نقش مطالعه غیردرسی بر عملکرد تحصیلی و مهارت اجتماعی دانش آموزان دوره متوسطه بود. روش پژوهش توصیفی از نوع علی مقایسه ای بود و جامعه پژوهش دانش آموزان دوره متوسطه شهر بالاده در سال تحصیلی 92-91 بود که از میان آنها 200 دانش آموز دختر و پسر به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای سنجش متغیرها از سه پرسشنامه استفاده شد. پرسشنامه عملکرد تحصیلیEPT فام و تیلور (1999)، پرسشنامه مهارت اجتماعی کرامتی (1381) و پرسشنامه محقق ساخته مطالعه غیردرسی. برای تجزیه و تحلیل یافته ها، علاوه بر روشهای آمار توصیفی از آزمون تی مستقل و یومان ویتنی استفاده شد و نتایج بدست آمده نشان داد که مطالعه غیردرسی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان و ابعاد آن اثر معنی داری ندارد ولی بر مهارت اجتماعی دانش آموزان اثر مثبت معنی دار دارد. همچنین عملکرد تحصیلی و مهارت اجتماعی دانش آموزان دختر و پسر تفاوت معنی داری ندارند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| مهارت اجتماعی؛ عملکرد تحصیلی؛ مطالعه غیردرسی | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 874 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 688 |
||