تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,800,520 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,325 |
نقش مطالعه غیردرسی بر عملکرد تحصیلی و مهارت اجتماعی دانش آموزان دوره متوسطه | ||
فصلنامه مهارت های روانشناسی تربیتی | ||
مقاله 5، دوره 3، شماره 3 - شماره پیاپی 11، آذر 1391، صفحه 47-55 اصل مقاله (646.81 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
عباس قلتاش* 1؛ احمد رضا اوجی نژاد2؛ طاهره گندمکار3 | ||
1استادیار دانشگاه آزاد اسلامی، واحد آباده، گروه علوم تربیتی، آباده، ایران . | ||
2استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، گروه علوم تربیتی، مرودشت، ایران | ||
3دانشجوی کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت | ||
چکیده | ||
هدف این پژوهش بررسی نقش مطالعه غیردرسی بر عملکرد تحصیلی و مهارت اجتماعی دانش آموزان دوره متوسطه بود. روش پژوهش توصیفی از نوع علی مقایسه ای بود و جامعه پژوهش دانش آموزان دوره متوسطه شهر بالاده در سال تحصیلی 92-91 بود که از میان آنها 200 دانش آموز دختر و پسر به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای سنجش متغیرها از سه پرسشنامه استفاده شد. پرسشنامه عملکرد تحصیلیEPT فام و تیلور (1999)، پرسشنامه مهارت اجتماعی کرامتی (1381) و پرسشنامه محقق ساخته مطالعه غیردرسی. برای تجزیه و تحلیل یافته ها، علاوه بر روشهای آمار توصیفی از آزمون تی مستقل و یومان ویتنی استفاده شد و نتایج بدست آمده نشان داد که مطالعه غیردرسی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان و ابعاد آن اثر معنی داری ندارد ولی بر مهارت اجتماعی دانش آموزان اثر مثبت معنی دار دارد. همچنین عملکرد تحصیلی و مهارت اجتماعی دانش آموزان دختر و پسر تفاوت معنی داری ندارند. | ||
کلیدواژهها | ||
مهارت اجتماعی؛ عملکرد تحصیلی؛ مطالعه غیردرسی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 853 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 682 |