| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,562,220 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,269,219 |
رابطه بین راهبردهای تنظیم هیجانی با شادکامی در دانش آموزان پسر | ||
| فصلنامه مهارت های روانشناسی تربیتی | ||
| مقاله 1، دوره 3، شماره 4 - شماره پیاپی 12، اسفند 1391، صفحه 1-8 اصل مقاله (1014.87 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| عبدالله قاسم پور* 1؛ حیدر جودت2؛ ابوذر ناصری3 | ||
| 1کارشناس ارشد روانشناسی عمومی دانشگاه محقق اردبیلی | ||
| 2کارشناس ارشد تربیت بدنی، آموزش و پرورش شهرستان میاندوآب | ||
| 3دانشجوی دکترای روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی دانشگاه تهران | ||
| چکیده | ||
| هدف از پژوهش حاضر بررسی ارتباط بین راهبردهای تنظیم هیجانی با شادکامی در دانش آموزان پسر بود. روش پژوهش توصیفی– تحلیلی از نوع همبستگی و جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانش آموزان پسر مقطع دبیرستان شهر میاندوآب در سال تحصیلی 92-1391 بودند. نمونه آماری پژوهش شامل 200 دانش آموز پسر بود؛ که بصورت نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند، و به مقیاس تنظیم هیجانی گراس و جان (با پایایی 57/0) و مقیاس کوتاه افسردگی- شادکامی جوزف و همکاران (با پایایی 69/0) پاسخ دادند. داده های پژوهش توسط روش های آماری همبستگی و تحلیل رگرسیون مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد که بین راهبرد فرونشانی با شادکامی ( ) همبستگی منفی و معناداری وجود دارد. همچنین، فرونشانی می تواند تغییرات مربوط به شادکامی را به صورت منفی و معنادار پیش بینی کند ( ). نتایج این بررسی نشان داد که از بین دو راهبرد ارزیابی مجدد و فرونشانی، راهبرد فرونشانی می تواند تغییرات مربوط به شادکامی را در دانش آموزان پیش بینی کند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| راهبردهای تنظیم هیجانی؛ شادکامی؛ فرونشانی؛ دانش آموزان | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,177 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,018 |
||