تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,623 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,416,345 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,444,901 |
بررسی رابطه هوش معنوی و جهت گیری هدفی بر اضطراب امتحان دانش آموزان سال دوم و سوم متوسطه | ||
فصلنامه مهارت های روانشناسی تربیتی | ||
مقاله 5، دوره 3، شماره 4 - شماره پیاپی 12، اسفند 1391، صفحه 44-54 اصل مقاله (947.29 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
هادی عبدی* 1؛ علی محمودی2؛ خلیل غفاری3 | ||
1دانشجوی دکتری روان شناسی تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، رودهن، ایران | ||
2مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز و دانشجوی دکتری روان شناسی تربیتی آزاد اسلامی واحد رودهن،رودهن، ایران | ||
3استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز، الیگودرز، ایران | ||
چکیده | ||
هدف پژوهش حاضر سنجش رابطه هوش معنوی و جهت گیری هدف برای اضطراب امتحان دانش آموزان سال سوم متوسطه بروجرد است. روش پژوهش به صورت توصیفی – همبستگی و حجم نمونه برآورده شده، برابر 300 نفر است که به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شده اند. ابزار اندازه گیری شامل سه پرسشنامه سنجش هوش معنوی بدیع، جهت گیری هدفی با تون و همکاران و اضطراب امتحان دریسکول می باشد. برای تحلیل داده های حاصله از روش آماری تحلیل رگرسیون همزمان استفاده شد. یافته ها نشان داد که 37 درصد دانش آموزان اضطراب امتحان را نشان می دهند و بین هوش معنوی و جهت گیری تبحری با اضطراب امتحان یک رابطه منفی و معنی دار وجود دارد و با استفاده از دو متغیر هوش معنوی و جهت گیری هدفی تبحری با توان بیشتری می توان اضطراب امتحان را پیش بینی کرد. | ||
کلیدواژهها | ||
هوش معنوی؛ جهت گیری هدفی؛ اضطراب امتحان | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 974 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 705 |