تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,180 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,840 |
بررسی وضعیت مولفه های کفایت اجتماعی در طراحی برنامه درسی پایه ششم ابتدایی از منظر معلمان | ||
فصلنامه مهارت های روانشناسی تربیتی | ||
مقاله 7، دوره 3، شماره 4 - شماره پیاپی 12، اسفند 1391، صفحه 67-78 اصل مقاله (831.41 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
علی حسینی مهر* 1؛ سهیلا زال بیگی2 | ||
1استادیار دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تاکستان، گروه علوم تربیتی، تاکستان، ایران | ||
2کارشناس ارشد فلسفه تعلیم و تربیت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تاکستان، گروه علوم تربیتی، تاکستان، ایران | ||
چکیده | ||
این پژوهش با هدف بررسی وضعیت مولفه های کفایت اجتماعی در طراحی برنامه ی درسی پایه ی ششم ابتدایی، روش توصیفی _ پیمایشی را به منظور گردآوری اطلاعات مورد نیاز، به کار گرفته است. جامعه ی آماری پژوهش حاضر، کلیه معلمان پایه ی ششم ابتدایی شهرستان تاکستان به تعداد 50 نفر بوده اند که با روش تمام شماری هر 50 معلم شاغل به تدریس در سال تحصیلی 93-92 به عنوان نمونه ی آماری مورد نظرسنجی قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه ی کفایت اجتماعی فلنر است که متناسب با اهداف پژوهش بومی و مورد استفاده واقع گردید. روایی محتوایی و روایی سازه ی ابزار اندازه گیری بر اساس قواعد تهیه پرسشنامه و نظر متخصصین مورد تایید قرار گرفت و پایایی پرسشنامه با محاسبه ی ضریب آلفای کرونباخ 84% به دست آمد. به منظور تجزیه و تحلیل داده های پژوهش از شاخص های آمار توصیفی و آزمون تی تک نمونه ای استفاده گردید. نتیجه ی پژوهش حاضر نشان داد میزان توجه به بعد شناختی، انگیزشی و هیجانی کفایت اجتماعی در برنامه ی درسی پایه ی ششم به صورتی معنی دار در سطح بالاتر از میانگین قرار دارد و میزان توجه به بعد رفتاری کفایت اجتماعی در برنامه ی درسی پایه ششم در سطح معنی داری 1% پایین تر از میانگین می باشد. | ||
کلیدواژهها | ||
کفایت اجتماعی؛ مهارت شناختی؛ مهارت رفتاری؛ مهارت هیجانی؛ مهارت انگیزشی؛ برنامه ی درسی پایه ی ششم | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,166 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 743 |