تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,246 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,894 |
ارائه مدلی جهت خودسنجی عملکرد گروههای آموزشی در دانشگاههای آزاد اسلامی منطقه 3 | ||
فصلنامه مهارت های روانشناسی تربیتی | ||
مقاله 8، دوره 3، شماره 4 - شماره پیاپی 12، اسفند 1391، صفحه 79-95 اصل مقاله (759.89 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
زهره شکیبایی* 1؛ علی خلخالی2 | ||
1عضو هیأت علمی گروه روانشناسی بالینی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن ،تنکابن ،ایران | ||
2استادیارگروه علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن | ||
چکیده | ||
از آنجایی که نظامی منسجم برای سنجش عملکرد مراکز آموزش عالی در زمینه های مختلف وجود ندارد لذا تحقیق حاضر برآن است در رابطه با عملکرد گروه های آموزشی که یکی از مهمترین عناصر دانشگاهی است، یک مدل عملی خودسنجی ارائه دهد. در مدل حاضر سعی شده که از نقطه نظرات و تجربیات اعضا هیئت علمی دانشگاههای آزاد اسلامی در رابطه با 7 عامل مهم دانشگاهی پیشنهادی استفاده شود که این عوامل عبارتند از: 1- اهداف، جایگاه سازمانی، مدیریت و تشکیلات. 2- هیئت علمی 3- دانشجویان 4- راهبردهای یاددهی-یادگیری 5- دوره های آموزشی و برنامه های درسی 6- امکانات و تجهیزات آموزشی و پژوهشی 7- دانش آموختگان که هر عامل مرکب از تعدادی ملاک و هر ملاک از تعدادی نشانگر و شاخص تشکیل شده است. عوامل، ملاک ها و نـشانگر ها در قــالب پرسشــنامه با ضریب آلفا 98/. تهیه و در اختیار اعضاء هیأت علمی دانشگاه های آزاد اسلامی گیلان و مازندران قرار گرفت. از ملاکها ، نشانگرها و شاخص ها مدل پیشنهادی استخراج گردید. | ||
کلیدواژهها | ||
خودسنجی؛ مدل؛ عملکرد؛ گروههای آموزشی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 818 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 270 |