تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,800,529 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,349 |
مقایسه تناسب ساعات تدریس دروس رشته مدیریت و برنامه ریزی آموزشی ازنظر فارغ التحصیلان(مدیران و معاونین مدارس )و استادان صاحبنظر آموزش عالی | ||
فصلنامه مهارت های روانشناسی تربیتی | ||
مقاله 1، دوره 4، شماره 3 - شماره پیاپی 15، آذر 1392، صفحه 1-10 اصل مقاله (681.31 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
رضا محمودی* 1؛ شهربانو ربیعی2 | ||
1استاد یار دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند | ||
2عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر | ||
چکیده | ||
در این تحقیق به مقایسه نظرات دو گروه فارغ التحصیلان( مدیران و معاونین مدارس) و استادان صاحبنظر دررشته مدیریت و برنامه ریزی آموزشی در مورد متناسب بودن ساعات تدریس دروس پرداخته شده است. جامعه مورد مطالعه کلیه فارغ التحصیلان رشته مذکور شاغل در پست مدیریت مدارس و استادان صاحبنظر استان تهران است که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی نیمی از فارغ التحصیلان با حجم نمونه 53 نفر و 30 نفر از استادان صاحبنظر رشته مذکورکه قابل دسترس بوده اند؛ به عنوان واحد نمونه مد نظر قرار گرفتند. از لحاظ روش، تحقیق از نوع توصیفی – مقایسه ای و پیمایشی است و یک تحقیق مقطعیوکاربردی است. ابزار گردآوری دادهها در این تحقیق پرسشنامه است. برای تعیین روایی از شیوه توافق داوران، از روایی محتوایی و نظرات اساتید و کارشناسان خبره آموزشی و ناظر تحقیق استفاده شده است. با استفاده از آزمون آلفای کرانباخ میزان ضریب پایایی پرسشنامه83/0 می باشد..نتایج این پژوهش نشان می دهد که استادان صاحبنظر خواستارافزایش ساعات تدریس دروس اصلی و تخصصی می باشند. | ||
کلیدواژهها | ||
بازنگری برنامه درسی؛ متناسب بودن ساعات تدریس؛ رشته مدیریت و برنامه ریزی آموزشی؛ نیاز سنجی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 618 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 181 |