| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,567,334 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,270,943 |
بررسی ارتباط بین آگاهی فراشناختی از راهبردهای مطالعه و باورهای هوشی در پیشرفت تحصیلی | ||
| فصلنامه مهارت های روانشناسی تربیتی | ||
| مقاله 7، دوره 4، شماره 3 - شماره پیاپی 15، آذر 1392، صفحه 61-68 اصل مقاله (717.95 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| معصومه باقرپور* 1؛ حسن عبداله زاده2 | ||
| 1دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد بندرگز ،گروه علوم تربیتی ، بندرگز ، ایران | ||
| 2مربی،گروه روان شناسی،دانشگاه پیام نور، تهران،ایران | ||
| چکیده | ||
| تحقیق حاضر با هدف مطالعه رابطه بین آگاهی فراشناختی از راهبردهای مطالعه و باورهای هوشی در پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز پذیرفت . تعداد 280 نفر نمونه با روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه آگاهی فراشناختی از راهبردهای مطالعه مختاری و ریچارد و باورهای هوشی بابایی بود. و از روشهای آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون چند گانه استفاده شد. بر اساس نتایج بین آگاهی فراشناختی از راهبردهای مطالعه ( مطالعه کلی ، مطالعه حمایتی ، مطالعه حل مساله ) و باورهای هوشی افزایشی و پیشرفت تحصیلی رابطه وجود دارد . بین باورهای هوشی جوهری و پیشرفت تحصیلی رابطه وجود ندارد. در تحلیل رگرسیونی از بین متغیرهای پیش بین, باور هوشی افزایشی و راهبرد مطالعه حل مساله توان پیش بینی پیشرفت تحصیلی را دارد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| باورهای هوشی؛ آگاهی فراشناختی از راهبردهای مطالعه؛ پیشرفت تحصیلی | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 689 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 422 |
||