تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,253 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,894 |
بررسی ارتباط بین آگاهی فراشناختی از راهبردهای مطالعه و باورهای هوشی در پیشرفت تحصیلی | ||
فصلنامه مهارت های روانشناسی تربیتی | ||
مقاله 7، دوره 4، شماره 3 - شماره پیاپی 15، آذر 1392، صفحه 61-68 اصل مقاله (717.95 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
معصومه باقرپور* 1؛ حسن عبداله زاده2 | ||
1دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد بندرگز ،گروه علوم تربیتی ، بندرگز ، ایران | ||
2مربی،گروه روان شناسی،دانشگاه پیام نور، تهران،ایران | ||
چکیده | ||
تحقیق حاضر با هدف مطالعه رابطه بین آگاهی فراشناختی از راهبردهای مطالعه و باورهای هوشی در پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز پذیرفت . تعداد 280 نفر نمونه با روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه آگاهی فراشناختی از راهبردهای مطالعه مختاری و ریچارد و باورهای هوشی بابایی بود. و از روشهای آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون چند گانه استفاده شد. بر اساس نتایج بین آگاهی فراشناختی از راهبردهای مطالعه ( مطالعه کلی ، مطالعه حمایتی ، مطالعه حل مساله ) و باورهای هوشی افزایشی و پیشرفت تحصیلی رابطه وجود دارد . بین باورهای هوشی جوهری و پیشرفت تحصیلی رابطه وجود ندارد. در تحلیل رگرسیونی از بین متغیرهای پیش بین, باور هوشی افزایشی و راهبرد مطالعه حل مساله توان پیش بینی پیشرفت تحصیلی را دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
باورهای هوشی؛ آگاهی فراشناختی از راهبردهای مطالعه؛ پیشرفت تحصیلی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 683 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 416 |