| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,570,398 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,272,135 |
بررسی مقایسه ای رابطه هوش هیجانی با سلامت روانی و عملکردتحصیلی در دختران دانش آموز دارای مادران شاغل و غیرشاغل | ||
| فصلنامه مهارت های روانشناسی تربیتی | ||
| مقاله 6، دوره 4، شماره 4 - شماره پیاپی 16، اسفند 1392، صفحه 53-66 اصل مقاله (852.75 K) | ||
| نویسندگان | ||
| فاطمه سندی* 1؛ مهناز خسروجاوید2؛ شینا زینعلی1 | ||
| 1دانشگاه گیلان، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، گروه روانشناسی | ||
| 2استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان گروه مدیریت | ||
| چکیده | ||
| هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه هوش هیجانی با سلامت روانی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر ومقایسه آن در دختران دانش آموز دارای مادران شاغل و غیرشاغل بوده است. 328 نفر از دانش آموزان مدارس راهنمایی تحصیلی از دو ناحیه آموزش و پرورش شهرستان رشت در سال تحصیلی 1391-1390 به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب و به پرسشنامه های هوش هیجانی بار-ان و سلامت روانی گلدبرگ و هیلر پاسخ دادند. نتایج تحلیل با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون نشان داد در هر دو گروه دختران دارای مادران شاغل و غیرشاغل بین همه مولفه های هوش هیجانی و همه مولفه های سلامت روانی همبستگی منفی و معنادار در سطح کمتر از 01/0 وجود داشت. نتایج آزمون T بیانگر آن بود که از لحاظ هوش هیجانی، سلامت روانی و مولفه های آنان تفاوتی بین دو گروه دختران دارای مادران شاغل وغیرشاغل وجود نداشت اما از لحاظ عملکرد تحصیلی این تفاوت معنادار و به نفع دختران مادران شاغل بدست آمد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| هوش هیجانی؛ سلامت روانی؛ عملکردتحصیلی | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 955 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 948 |
||