تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,290 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,921 |
مقایسه تأثیر جمله بندی های مجدد زمینه ای، مفهومی بر فرایند حل مسایل کلامی ریاضی | ||
فصلنامه مهارت های روانشناسی تربیتی | ||
مقاله 2، دوره 5، شماره 1 - شماره پیاپی 17، خرداد 1393، صفحه 13-20 اصل مقاله (663.53 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
مجید حق وردی* 1؛ احمد شاهورانی سمنانی2؛ محمد سیفی3 | ||
1عضو هیات علمی گروه ریاضی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اراک | ||
2عضو هیات علمی گروه ریاضی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران | ||
3عضو هیات علمی گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اراک | ||
چکیده | ||
این مقاله با هدف مقایسه اثربخشی تغییر جمله بندی های زمینه ای، مفهومی و ترکیب آنها بر تسهیل فرایند حل مسایل کلامی ریاضی انجام گردید. در این مطالعه، 80 دانش آموز پایه هفتم به صورت تصادفی به یکی از شرایط مذکور، و یک گروه کنترل گمارده شدند. شرکت کنندگان ابتدا به یک آزمون متشکل از شش مساله کلامی به عنوان پیش آزمون ( T) پاسخ دادند و سپس کلیه آنها، به جز گروه کنترل، یکی از انواع آزمون های جمله بندی مجدد مسایل کلامی ( T ، T، T) را پاسخ دادند. به گروه کنترل برای بار دوم هم ( T) داده شد. نتایج این مطالعه نشان داد که انواع جمله بندی های مجدد زمینه ای، مفهومی و ترکیب آنها، تأثیر معنی دار متفاوتی بر تسهیل حل مسایل کلامی ندارند. | ||
کلیدواژهها | ||
حل مساله؛ تغییر جمله بندی مفهومی؛ تغییرجمله بندی زمینه ای؛ مساله کلامی ریاضی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 671 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 378 |