| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,579,533 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,276,394 |
مقایسه تأثیر جمله بندی های مجدد زمینه ای، مفهومی بر فرایند حل مسایل کلامی ریاضی | ||
| فصلنامه مهارت های روانشناسی تربیتی | ||
| مقاله 2، دوره 5، شماره 1 - شماره پیاپی 17، خرداد 1393، صفحه 13-20 اصل مقاله (663.53 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| مجید حق وردی* 1؛ احمد شاهورانی سمنانی2؛ محمد سیفی3 | ||
| 1عضو هیات علمی گروه ریاضی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اراک | ||
| 2عضو هیات علمی گروه ریاضی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران | ||
| 3عضو هیات علمی گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اراک | ||
| چکیده | ||
| این مقاله با هدف مقایسه اثربخشی تغییر جمله بندی های زمینه ای، مفهومی و ترکیب آنها بر تسهیل فرایند حل مسایل کلامی ریاضی انجام گردید. در این مطالعه، 80 دانش آموز پایه هفتم به صورت تصادفی به یکی از شرایط مذکور، و یک گروه کنترل گمارده شدند. شرکت کنندگان ابتدا به یک آزمون متشکل از شش مساله کلامی به عنوان پیش آزمون ( T) پاسخ دادند و سپس کلیه آنها، به جز گروه کنترل، یکی از انواع آزمون های جمله بندی مجدد مسایل کلامی ( T ، T، T) را پاسخ دادند. به گروه کنترل برای بار دوم هم ( T) داده شد. نتایج این مطالعه نشان داد که انواع جمله بندی های مجدد زمینه ای، مفهومی و ترکیب آنها، تأثیر معنی دار متفاوتی بر تسهیل حل مسایل کلامی ندارند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| حل مساله؛ تغییر جمله بندی مفهومی؛ تغییرجمله بندی زمینه ای؛ مساله کلامی ریاضی | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 679 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 384 |
||