تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,281 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,914 |
تجزیه و تحلیل نقش بازیهای رایانهای در ارتقای قدرت نرم آمریکا | ||
فصلنامه علمی تحقیقات سیاسی و بین المللی | ||
مقاله 4، دوره 10، شماره 35، تیر 1397، صفحه 76-100 اصل مقاله (459.53 K) | ||
نوع مقاله: پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
فرهاد بدیعی* 1؛ حسین هرسیج2 | ||
1دانشجوی دکتری علوم سیاسی دانشگاه اصفهان، ایران | ||
2استاد گروه علوم سیاسی دانشگاه اصفهان | ||
چکیده | ||
چکیده دنیای بازیهای رایانهای، جهانی بسیار زیبا و جذاب است که میلیونها انسان را در سرتاسر جهان مجذوب خود کرده، هرروز نیز بر مخاطبان آن افزوده میشود. با وجود این، یک پرسش اساسی در ذهن برخی کاربران این بازیها وجود داشته که هدف اصلی ساخت این بازیها چیست؟ آیا تنها برای سرگرم کردن انسانها تولید میشوند یا اهداف دیگری در پس آن وجود دارد؟ موقعیت مکانی، داستان و شخصیتپردازی برخی از بازیها باعث شده که برخی از مخاطبان درباره هدف ساخت این بازیها دچار تردید شوند. این مقاله برای پاسخ به همین سؤال نوشته شده و در دوبخش به بررسی این بازیها میپردازد: بخش اول، نبرد در کشورهای اسلامی که مربوط به بازیهایی است که داستان آن در کشورهای اسلامی اتفاق میافتد. بخش دوم به نبردهای آینده میپردازد؛ یعنی بازیهایی که داستان آن درباره جنگهایی است که در آینده نزدیک اتفاق میافتد. در این مقاله، از روش توصیفی- تحلیلی استفاده شده و مهمترین نتیجه آن، این است که این بازیها به ارتقای قدرت نرم آمریکا کمک کرده و توانستهاند مخاطبان را تحت تأثیر قرار داده و باورهای آنان را تغییر دهند. همچنین، این بازیها برای سیاستهای غرب و بهخصوص آمریکا زمینهسازی میکنند و آنها را مشروع جلوه میدهند. | ||
کلیدواژهها | ||
واژههای کلیدی: بازیهای رایانهای؛ قدرت نرم؛ تروریسم؛ نبردهای آینده؛ سرگرمی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 623 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 401 |