| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,577,525 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,275,550 |
رابطه سواد اطلاعاتی معلمان با اثربخشی مدارس هوشمند | ||
| فصلنامه مهارت های روانشناسی تربیتی | ||
| مقاله 8، دوره 8، شماره 4، دی 1396، صفحه 104-119 اصل مقاله (1.2 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| سیده مریم حسینی لرگانی* 1؛ جمال عبدالملکی2 | ||
| 1مدیر گروه نوآوریهای درسی و آموزشی در موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی | ||
| 2تهران- دانشگاه تهران- دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی- گروه علوم تربیتی | ||
| چکیده | ||
| هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه سواد اطلاعاتی معلمان با اثربخشی مدارس هوشمند است. جامعه پژوهش کلیه معلمان مدارس هوشمند منطقه 5 شهر تهران شامل 1109 نفر هستند، از این جامعه با روش نمونه گیری تصادفی ساده از طریق جدول کرجسی و مورگان، نمونه ای به حجم 285 نفر انتخاب گردید. روش پژوهش کمی، توصیفی و از نوع مطالعات همبستگی است. جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته 24 سوالی سواد اطلاعاتی و 18 سوالی اثربخشی مدرسه استفاده شد. جهت تعیین پایایی و روایی ابزار از تکنیک های آلفای کرونباخ و روایی سازه به روش تحلیل عاملی تائیدی استفاده شد، نتایج بیانگر پایایی (سواد اطلاعاتی 91/0 و اثربخشی مدرسه 93/0) مطلوب ابزار بود. نتایج پژوهش بیانگر آنند که: سواد اطلاعاتی معلمان دارای رابطه مثبت، مستقیم و معنادار با اثربخشی مدارس هوشمند منطقه 5 شهر تهران در سطح آلفای 05/0 است، همچنین سواد اطلاعاتی معلمان اثر مثبت، مستقیم و معنادار بر اثربخشی مدارس هوشمند منطقه 5 شهر تهران در سطح آلفای 05/0دارد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| سواد اطلاعاتی معلمان؛ اثربخشی؛ مدارس هوشمند | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 850 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 632 |
||