تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,800,518 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,318 |
تأثیر ارزیابی عملکرد اعضای هیأت علمی با کارنامه هوشمند بر بهبود عملکرد آنان | ||
فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی | ||
مقاله 1، دوره 1، شماره 1، مهر 1389، صفحه 5-22 اصل مقاله (310.16 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
فاطمه محمدی* | ||
چکیده | ||
این پژوهش جهت استفاده از پتانسیلهای علم کامپیوتر در مدیریت آموزشی شکل گرفت و هدف آن بررسی تأثیر آگاهی از نتایج ارزیابی عملکرد اعضای هیأت علمی به وسیله کارنامه هوشمند بر ارتقای کیفیت فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و اجرایی آنان بود. جامعهی مورد مطالعه شامل اعضای هیأت علمی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و نمونهی مورد مطالعه شامل 482 نفر از جامعهی مذکور بود که به دو گروه آزمایشی و کنترل بر مبنای گروههای همتا تقسیم شد. ابزار مورد استفاده در این پژوهش، کارنامه هوشمند ارزیابی عملکرد اعضای هیأت علمی بود که پیش از این مدل سازی و طراحی گردیده بود. پس از دریافت اطلاعات مورد نیاز از گروه آزمایش و کنترل با استفاده از کارنامه هوشمند ارزیابی عملکرد اعضای هیأت علمی، کارنامه عملکرد آموزشی، پژوهشی و اجرایی برای استادان دو گروه آزمایش و کنترل صادر گردید. کارنامههای گروه آزمایش برای آنان ارسال و کارنامههای گروه کنترل ارسال نگردید. پس از سپری شدن یک ترم دوباره برای دو گروه کارنامه نیمسال دوم نیز صادر گردید و تفاوت عملکرد دو گروه در قبل و بعد از دریافت کارنامه با استفاده از آزمون t مورد مقایسه قرار گرفت. نتایج نشان داد که متغیر مستقل (کارنامه هوشمند) بر بهبود عملکرد آموزشی و پژوهشی اعضای هیأت علمی مؤثر بوده، اما بر عملکرد اجرایی تأثیر معناداری نداشته است. | ||
کلیدواژهها | ||
ارزیابی عملکرد؛ عملکرد آموزشی؛ عملکرد پژوهشی؛ عملکرد اجرایی؛ کارنامه هوشمند | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,548 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 3,157 |