تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,623 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,424,429 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,449,999 |
تأثیر کاربرد فن آوری اطلاعات و ارتباطات در یادگیری درس ریاضی | ||
فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی | ||
مقاله 2، دوره 1، شماره 1، مهر 1389، صفحه 23-38 اصل مقاله (286.16 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
فرشیده ضامنی* ؛ سحر کاردان | ||
چکیده | ||
این پژوهش با هدف بررسی به کارگیری فن آوری اطلاعات و ارتباطات در یادگیری درس ریاضی و ارائه راهکارهایی جهت توسعه آن در شهرستان محمودآباد در سال تحصیلی 88-1387 انجام شد. روش پژوهش، پیمایشی و جامعه آماری آن متشکل از کلیه معلمان ریاضی شاغل به تدریس در شهرستان محمودآباد به تعداد 171 نفر بود. حجم نمونه، متناسب با جدول کرجسی و مورگان 88 نفر تعیین شد که به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. دادهها با استفاده از پرسشنامهی محقق ساختهی بسته پاسخ، جمع آوری و اطلاعات حاصل با استفاده از آزمون t تحلیل شد. نتایج نشان داد که کاربرد فن آوری اطلاعات و ارتباطات در تغییر نگرش، تثبیت و پایداری مطالب درسی، مهارت استدلال و قدرت خلاقیت و در نهایت یادگیری فعال درس ریاضی تأثیر دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
فن آوری اطلاعات و ارتباطات؛ درس ریاضی؛ یادگیری | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,394 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 8,981 |