| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,578,789 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,276,050 |
شناسایی موانع اصلی کاربرد فن آوری اطلاعات در مدارس دوره متوسطه شهرستان علی آبادکتول | ||
| فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی | ||
| مقاله 6، دوره 1، شماره 4، تیر 1390، صفحه 97-116 اصل مقاله (315.53 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| ترانه عنایتی؛ فرشیده ضامنی؛ محمدجواد زنگانه* | ||
| چکیده | ||
| هدف از انجام این پژوهش شناسایی موانع اصلی کاربرد فن آوری اطلاعات در مدارس دوره متوسطه شهرستان علیآبادکتول و بررسی وضعیت موجود و تعیین اهمیت آنها بوده است. روش تحقیق توصیفی و از نوع زمینهیابی است. جامعه آماری مورد مطالعه مدیران و دبیران مدارس دوره متوسطه شهرستان علیآبادکتول به تعداد 491 نفر بودند. با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای برحسب سمت 246 نفر (210 دبیر و 36 مدیر) به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته با پایایی 91/0 استفاده شد. برای تحلیل دادهها از تحلیل عاملی با چرخش واریماکس استفاده شد. براساس یافتههای حاصل از تحلیل عاملی، 12 عامل به عنوان موانع اصلی شناسایی شدند و تحت عنوان موانع انگیزشی، تجهیزاتی- فنی، فرهنگی، انسانی، اقتصادی- مالی، زیرساختهای آموزشی، دسترسی، اجتماعی، تواناییهای حرفهای، پرداخت مزایای کاربران، فیلترینگ و کمبود متخصصان طراحی فنآوری نامگذاری شدند. بررسی وضع موجود نشان داد که همه این عوامل در حال حاضر به عنوان مانع وجود دارند و عامل اقتصادی- مالی مهمترین و عامل انگیزشی کماهمیتترین مانع کاربرد فنآوری اطلاعات در مدارس دوره متوسطه شهرستان علیآباد کتول بودند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| فن آوری اطلاعات؛ مانع اقتصادی- مالی؛ مانع انگیزشی؛ دوره متوسطه؛ تحلیل عاملی | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,117 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,565 |
||