تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,624 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,435,442 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,456,016 |
ارزیابی وضعیت استقرار مدارس متوسطه هوشمند در استان سمنان از دیدگاه مدیران و معلمان | ||
فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی | ||
مقاله 2، دوره 2، 1 (پیاپی 5)، مهر 1390، صفحه 23-39 اصل مقاله (263.67 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
مریم افضل خانی* ؛ سولماز قدس | ||
چکیده | ||
هدف پژوهش حاضر، ارزیابی وضعیت استقرار مدارس متوسطه هوشمند در استان سمنان از دیدگاه مدیران و معلمان بود. این پژوهش از نوع توصیفی – پیمایشی (زمینهیابی) بوده و به لحاظ هدف در دسته تحقیقات کاربردی قرار دارد. جامعه آماری شامل مدیران و دبیران مدارس هوشمند استان سمنان در سال تحصیلی 90-1389 به تعداد 215 نفر بود که با توجه به محدود بودن جامعه آماری مدیران، کل جامعه مدیران و از جامعه آماری دبیران، 132 نفر با استفاده از جدول کرجسی- مورگان به صورت تصادفی انتخاب شد. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه محقق ساخته و شامل 29 سؤال بود که ضریب پایایی آن 84/0 به دست آمد. دادههای حاصل از پرسشنامه به وسیله آمار توصیفی (فراوانی، درصد، میانگین، جدول و نمودار) وآمار استنباطی (خی دو) بررسی و تحلیل شد. نتایج نشان داد که مدارس استان در مؤلفههای مدیریت مدرسه توسط سیستم یکپارچه رایانهای، محیط یاددهی و یادگیری ، زیرساخت توسعه فنآوری اطلاعات و ارتباط یکپارچه رایانهای با مدارس هوشمند دیگر، نیازمند اهتمام بیشتری جهت استقرار مدارس هوشمند در استان میباشد، اما مؤلفه معلمان آموزش دیده در حوزه فنآوری و مدیریت یکپارچه رایانه از ظرفیت و پتانسیل مناسبی برای ایجاد مدارس هوشمند برخوردار هستند. | ||
کلیدواژهها | ||
ارزیابی؛ یاددهی و یادگیری؛ فنآوری اطلاعات؛ مدارس هوشمند | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,368 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,537 |